دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی خبر داد؛

۳۱ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی

«سلیمانی» گفت: ۳۱ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی است.
کد خبر: ۶۰۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ - 09August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «سیداکبر سلیمانی» دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی با عنوان «از فصل به سر رسیدن» در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداشت مقام شامخ حضرت سیدالشهدا، توجه به ظرفیت شعر آیینی استان و توجه به فرهنگ و ادبیات و رسوم قوم لر منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر در دبیرخانه این سوگواره ثبت شده است، افزود: این سوگواره در دو بخش شعر فارسی و شعر با گویش لری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ مرداد آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره در اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ارسال کنند.

دبیر سوگواره شعر عاشورایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت فراخوان بیش از یک هزار اثر به این سوگواره ارسال شود، گفت: اختتامیه این سوگواره به مدت دو روز برگزار و همزمان با آیین اختتامیه یک یا دو کارگاه شعر آیینی برای شاعران مدعو و برگزیدگان برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به جوایز برگزیدگان، ابراز داشت: در هر کدام از بخش‌های شعر فارسی و گویشی، پنج برگزیده و مقام شایسته تقدیر خواهیم داشت که برای هر کدام از برگزیدگان مبلغ پنج میلیون تومان و برای شاعران شایسته تقدیر هر کدام دو میلیون‌ تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار