نماینده ولی فقیه در مازندران:

تولید سالانه ۷ میلیون تن انواع محصولات در مازندران/ زمینه صادرات فراهم شود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه مازندران سالانه حدود ۷ میلیون تن تولید انواع محصولات دارد، گفت: باید زمینه صادرات فراهم شود.
کد خبر: ۶۰۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ - 09August 2023

تولید ۷ میلیون تومان انواع محصولات در مازندران/ زمینه صادرات فراهم شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: از اینکه نیرو‌های اداره دامپزشکی در استان مازندران از سطح قابل قبولی از معلومات در بحث ذبح شرعی برخوردارند خوشحالیم، اما انتظار ما ارتقای این سطح است.

وی ضمن اعلام آمادگی بابت برگزاری جلسات آموزشی در دفتر نمایندگی ولی فقیه استان با حضور اساتید اعزامی از کشور، افزود: مهمتر از معلومات احساس مسئولیت است که نیاز به توصیه و تذکر دارد تا آن احساس ضعیف نشود.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ذبح شرعی حق الناس مهمی است؛ خوردن حرام برای خورندگانش مجازات کیفری ندارد، اما اثر وضعی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بیان کرد: اینکه شبکه نظارت شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دارند، مسئله بزرگی است که در کنار بسیاری از ویژگی‌هایی است که مورد اعتماد کشور‌های دیگر است.

امام جمعه ساری گفت: وضع گوشت سفید و قرمز از نظر قیمت وضعیت خوبی ندارد و تهیه آن برای مردم سنگین است.

این مسئول با اشاره به گزارشات خوب سازمان فائو در ارتباط با تولید ایران در حوزه گوشت سفید و قرمز در جهان، تاکید کرد: باید بجنبیم تا وضعیت گوشت در داخل ایران اینطور نباشد، بحث کالابرگ هم خیلی خوب است نمی‌دانیم چرا تعلل می‌کنند، این اقدامات باید زودتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در ترازی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هنوز ظاهر نشده که هیچ، بلکه فاصله زیادی دارد، ایشان در اولین روز از سال فرمودند که جهاد کشاورزی باید دانش‌بنیان شود.

وی اظهار کرد: الان مازندران در رابطه با برنج‌های انبار شده‌ای که بازار ندارد مشکل دارد و همینطور قیمت برنج و مرکبات، در رابطه با اینکه زمینه‌ای برای صادرات نیست در حالی که حدود ۷ میلیون تن تولید انواع محصولات در سال داریم، اما صنایع تبدیلی نداریم از نظر کشت گلخانه‌ای نیز خیلی عقب هستیم.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: می‌گویند مازندران قطب کشاورزی است ولیکن قطب نیست، به آقای وزیر کشاورزی گفتیم که دیگر به مازندران قطب کشاورزی نگوئید، سطح جمع‌آوری آب‌ها و نزولات آسمانی در مازندران ۱۳ درصد و در کشور ۵۰ درصد، مشکل سوخت حدود ۱۰سالی است که هنوز حل نشده است، کودش آنجوری، علوفه اینجوری، امیدواریم خدا به دولت با انگیزه و درایت دولت آقای رئیسی کمک کند همه عوامل پای کار بیایند اگر یکی از پیچ و مهره‌های خودرو لنگ باشد کار می‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار