دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رمز ماندگاری شهدای «مدافع حرم»

رمز ماندگاری شهدای مدافع حرم دفاع از مبانی و ارزش‌های دین مبین اسلام و مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و ظالمان عالم بوده که موجب قدسی شدن آن‌ها و ماندگاری در اذهان مردم جهان و تاریخ بشریت شده است.
کد خبر: ۶۰۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 10August 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پیروزی‌ها و رشادت‌های رزمندگان مدافع حرم در کشور‌های سوریه و عراق در برابر گروه‌های تروریستی به خصوص گروه تروریستی تکفیری داعش موجب شده تا ایثار و ازخودگذشتگی آن‌ها در حفظ و حراست از اماکن و مقدسات مسلمانان و مبارزه با گروه‌های تروریستی برای همیشه در اذهان مردم جهان و تاریخ بشریت شده است و هیچگاه هم فراموش نخواهد شد.

«مدافعان حرم» یکی از تازه‌ترین و جدیدترین واژه‌هایی است که بعد از شکل‌گیری گروه تروریستی تکفیری داعش و فتنه اخیر آن‌ها در سوریه و عراق بر سر زبان‌ها افتاده است. در واقع زمانی این واژه جهانی شد که گروه‌های تروریستی، توسط سرویس‌های امنیتی و جاسوسی غرب، رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه شکل گرفتند و شروع به اشغال و ویران کردن سرویه و عراق گرفتند.

قدسی شدن رمز ماندگاری شهدای «مدافعان حرم»

از طرف دیگر زمانی که گروه تروریستی تکفیری داعش در حال پیشروی در نقاط مختلف سوریه بود و در برنامه‌های خود به دنبال تعرض و نابودی اماکن مقدس مسلمانان بود این رزمندگان مدافع حرم بودند که با عظیمت از سراسر جهان به سوریه جبهه‌ای واحد و قدرتمند در برابر دنیای غرب و تروریست‌های داعشی تشکیل دادند و با نثار خون‌ها و جان‌های پاک فراوانی تروریست‌ها را شکست دادند.

اما این جبهه واحده چگونه شکل گرفت؟ بعد از شکل‌گیری و پیشرفت سریع گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه و عراق دنیای اسلام و کشور‌های مسلمان خود را با یک طرح و برنامه سازمان یافته‌ای روبرو دیدند که توسط سرویس‌های امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا طراحی و متولد شده بودند تا با انجام اقدامات خشن، تروریستی و جنایت‌آمیز به آن‌ها در پیشبرد پروژه «اسلام هراسی» کمک کنند.

قدسی شدن رمز ماندگاری شهدای «مدافعان حرم»

این در حالی بود که مسلمانان و مبارزان آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق جمع شدند و با تشکیل گروه‌ها و گردان‌های مقاومتی و مبارزاتی وارد میدان نبرد با تروریست‌های تکفیری داعشی شدند. آن‌ها با فرماندهی فرماندهان بزرگی، چون شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت بسیار منظم، بابرنامه و سازمان‌یافته وارد میدان نبرد شده و ابتکار عمل را در این جبهه‌ها از تروریست‌ها گرفتند و بر میدان‌های نبرد در سراسر سوریه و عراق مسلط شدند.

البته باید گفت هرچند نقش و تاثیر مدافعان حرم در سال‌های نخست اشغالگری‌های تروریست‌های داعشی با توجه به نفرات و تجهیزات بسیار فراوان و بالایی که این تروریست‌ها از حامیان غربی و آمریکایی خود دریافت کرده بودند خیلی قابل توجه نبود، ولی باید گفت که به مرور زمان وقتی که نفرات داوطلب برای مبارزه با تروریست‌های داعشی از سراسر کشور‌های منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، لبنان، فلسطین، عراق و یمن وارد سوریه شدند و در کنار آن شاهد ارسال تجهیزات لجستیکی مناسب به جبهه‌های نبرد بودیم، مشاهده کردیم که ورق برگشت و این مدافعان حرم بودند که ابتکار عمل را در میدان دردست گرفتند.

قدسی شدن رمز ماندگاری شهدای «مدافعان حرم»

از طرف دیگر هرچند مدافعان حرم در ابتدا برای دفاع از حرمین شریفین به سوریه اعزام شدند، اما پس از اینکه مقداری توانستند اوضاع را در این کشور تحت کنترل خود دربیاورند و در آن سوی میدان نیز شاهد پیشروی سریع داعش در عراق و اشغال چندین استان آن بودند به عراق نیز اعزام شدند و وظیفه دفاع از اماکن مقدس این کشور را نیز برعهده گرفتند.

حال باید به این موضوع بسیار مهم نیز توجه کنیم که با بحرانی شدن وضعیت در عراق، این فتوای آیت‌الله سیستانی بود که موجب بسیج مردمی گسترده و کم‌نظیری در این کشور شد و مردم مختلف عراق از اقشار مختلف این کشور با تشکیل «حشد الشعبی» و گروه‌های مختلف مبارزاتی ارتش بزرگی در برای مباره با داعش تشکیل دادند.

قدسی شدن رمز ماندگاری شهدای «مدافعان حرم»

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که امنیتی که امروز در عراق و سوریه و حتی در کشور عزیزمان ایران شاهد هستیم مدیون و وامدار ایثار و ازخودگذشتگی هزاران مدافع حرمی است که از سراسر منطقه به سوریه و عراق اعزام شدند و با رشادت هرچه تمام و قدرتی مثال زدنی توانستند تروریست‌های تکفیری داعشی و حامیان غربی و آمریکایی آن‌ها را شکست داده و این تروریست‌ها را از صحنه روزگار محو کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار