با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم صورت گرفت؛

برگزاری همایش «عهد جانان» در مسجد مقدس جمکران

همایش «عهد جانان» ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم قم همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 10August 2023

برگزاری همایش «عهد جانان» در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تجدید عهد مهاجرین افغانستانی مقیم قم با حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با عنوان «عهد جانان» همزمان با روز بزگداشت شهدای مدافع حرم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام «حمید ملکی» قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم طی سخنانی با اشاره به انواع اراده الهی مطلق و مشروط اظهار داشت: اراده الهی در هر زمان و هر مکانی که لازم باشد، نور الهی را تکثیر می‌کند و مطلقا اجازه نمی‌دهد فروغ دین خدا به خاموشی بگراید.

وی افزود: دیدیم که چه هجمه‌هایی علیه محرم و عاشورا در فضای مجازی منتشر شد، اما اراده الهی به واسطه حضور پرشور مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)، اجازه نداد که ذره‌ای از شور و حرارت مراسم محرم کاسته شود.

ملکی ادامه داد: اراده الهی در زمان حضرت حجت (عج) بگونه‌ای است آن حضرت با یارانش بساط کفر و شرک را از زمین بر می‌چیند.

وی با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم گفت: شهدای والامقام مومنانی هستند که استقامت کردند، مومن و انقلابی ماندند و در راه تحقق ارزش‌های الهی و قرآنی و نبوی و علوی، پای عهد و پیمان خود با خدا ایستادند.

در این مراسم، گروه سرود معراج، سرودی را در وصف شهدا اجرا کرد؛ مرثیه سرایی حسینی و سید مسافر از مداحان افغانستانی همراه با عزاداری و سینه زنی نیز از بخش‌های دیگر مراسم بود.

در پایان، متن عهدنامه مهاجرین افغانستانی و همرزمان و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم با امام زمان (عج) قرائت شد و با صدای تکبیر «لبیک یا مهدی» مورد همراهی و تایید و تاکید قرار گرفت.

در این مراسم، مسئولانی از اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی قم و جامعه المصطفی و نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار