رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

آماده‌باش ۲ فروند بالگرد و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای سلامتی زائرین اربعین

«محمدی» از تعداد ۲ فروند بالگرد آمبولانس و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای ارایه خدمات لازم در مسیر اربعین مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 11August 2023

تعداد ۲ فروند بالگرد و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای زائرین اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «قباد محمدی» رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در حاشیه بازدید از پروژه قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات سلامت دانشگاه در مرز خسروی و امکانات و تجهیزات فراهم شده برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی لازم به زائران اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: علاوه بر این پنج درمانگاه هم توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرز خسروی مستقر خواهد شد که به فواصل مختلف و با هدف پوشش درمانی زائران در نقاط پرازدحام تردد زائران در مرز خسروی در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه برای ارایه خدمات درمانی به زایران اربعین آمادگی کامل داریم، گفت: در راستای حفظ سلامت زایران اربعین حسینی که وظیفه اصلی ما محسوب می‌شود، در نقطه صفر مرزی و پایانه خسروی هفت بیمارستان و درمانگاه مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: پیاده روی عظیم اربعین از هفته آینده آغاز خواهد شد و استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی را برای ارایه خدمات لازم به زایران از اواخر هفته آینده با تمام توان خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه امسال نیز بحث گرما زدگی را داریم، علاوه بر فراهم ساختن امکانات لازم درمانی و از جمله اتاق سرد، تمام تجهیزات لازم، سرم و داروهای موردنیاز برای حفظ سلامت زائران و خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) به بهترین نحو ممکن در نقطه صفر مرز خسروی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲ فروند بالگرد آمبولانس و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای ارایه خدمات لازم در مسیر مستقر هستند.

محمدی اظهار داشت: خوشبختانه تمام تمهیدات لازم در برگزاری پیاده روی عظیم اربعین و تردد زائران از مرز خسروی اندیشیده شده است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا ارایه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به زایران به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی در ادامه گفت: ۲ بیمارستان صحرایی شامل یک بیمارستان ارتش در نقطه صفر مرزی و یک بیمارستان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه راه نصرآباد هم با امکانات کامل برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها