یادداشت/ مصطفی حسینی

با قلمم می‌جنگم

خبر جزئی لاینفک از زندگی هر انسانی در سراسر جهان و در درازای زمان است. جهان بی‌خبر دیگر جهانی برای زیستن نیست و از لحظه تولد تا مرگ این خبر است که همواره انسان‌ها را هدایت می‌کند.
کد خبر: ۶۰۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ - 11August 2023

با قلمم می‌جنگمگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - مصطفی حسینی؛ روایت خبر می‌تواند منجر به طلوع حقیقت شده و غروب جهالت را رقم بزند و ناراستی را از راستی و سره را از ناسره تمییز دهد. جنگ بزرگ خیر و شر در جهان فعلی جنگ روایت‌هاست، پیشتازان این جنگ و عرصه مهم نیز خبرنگارانی هستند که با ثبت وقایع و صداقت در گفتار و نوشتار خود نقشی بسیار مهم و کلیدی دارند.

سربازان عرصه این جنگ را با هر عنوان رسانه‌ای که داشته باشند، می‌توان سرداران این جبهه نامید که باید تمام هم و غم خود را در روایت صحیح متمرکز کنند. اگر مشکلات، ایرادها، نقدها، پیشرفت‌ها و اتفاقات خوب و بد جامعه توسط خبرنگاران به درستی و با انصاف روایت نشود مطمئنا روایت‌کنندگان دشمن روایتی جعلی را خوراک اندیشه جامعه می‌کنند.

باید در مقابل موج امواج انحرافی دشمن ایستاد و با امیدآفرینی و چشمی بینا و بصیر در جنگ روایت‌ها و تبیین مسائل جهاد کرد.

دشمن در این جنگ روایت‌ها از ظرفیت‌های مختلف تکنولوژیک برخوردار است و مطمئنا افزایش توان هر نوع رسانه در داخل خیمه انقلاب، وظیفه مسئولان این عرصه خطیر است. از این رو بازسازی و نوسازی عرصه رسانه‌ای کشور، ضرورتی است که به تقویت چابکی و کارآمدی و اثربخشی قوی‌تر منجر می‌شود.

هدف دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی بیش از همیشه عریان شده؛ از بین بردن اعتماد مردم هدف اصلی دشمنان است.

نقش خبرنگار و رسانه در این جنگِ با اهداف مشخص، بیش از گذشته است، رسانه باید اعتماد و امید مردم را احیا و بر کار هر مسئولی نظارت داشته باشد تا موجب دلگرمی مردم در حل مشکلات شود.

امروز این قلم است که اسلحه اصلی مقابله با هر نوع پلیدی همچون فساد، تبعیض و فقر باشد و در مقابل حملات سنگین دشمن می‌تواند نقش‌آفرینی کند. مجاهدان این عرصه باید هوشیارتر از همیشه در جنگ روایت‌ها قلم را محکم‌تر در دست بگیرند و جهاد تبیین کنند. باید با قلم‌هایمان بجنگیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها