استاندار تهران در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه:

نقش مهم اصحاب رسانه در تقویت زیرساخت‌های کنشگرایانه جامعه

فخاری اولین مسئولیت خبرنگاری را روایتگری دانست و گفت: جوامع امروزی کنشگری هستند و جامعه ایرانی نسبت به جوامع بین‌المللی در کنشگری تفاوت‌هایی دارد و ضریب نفوذش چند قدم جلوتر از سایر کشورها است؛ بنابراین سهم خبرنگاران برای تقویت زیرساخت‌های کنشگری مهم است.
کد خبر: ۶۰۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ - 12August 2023
نقش مهم اصحاب رسانه در تقویت زیرساخت‌های کنشگرایانه جامعه/ اولین مسئولیت خبرنگاری را روایتگری استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا فخاری» استاندار تهران امروز (شنبه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه و روز خبرنگار، اظهار داشت: امروز خبرنگاران باید جهادگرانه در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.
 
فخاری افزود: خبرنگاران با ابزارهایی به صورت نوشتاری،فیلم و عکس به روایت سازی می‌پردازند و در این مسیر باید واقعیت‌ها را منعکس کنند تا در جسم و روح مخاطب بنشیند.
 
فخاری اولین مسئولیت خبرنگاری را روایتگری دانست و گفت: جوامع امروزی کنشگری هستند و جامعه ایرانی نسبت به جوامع بین‌المللی در کنشگری تفاوت‌هایی دارد و ضریب نفوذش چند قدم جلوتر از سایر کشورها است؛ بنابراین سهم خبرنگاران برای تقویت زیرساخت‌های کنشگری مهم است.
 
استاندار تهران ادامه داد: با توجه به کنشگر بودن جامعه ما مسئولیت پذیری خبرنگاران مهم است و باید در تولید محتوای خبری با رعایت حدود اخلاق و قانون واقعیات را برای مخاطبان منعکس کنند.
 
فخاری گفت: امروز متأسفانه شاهدیم رسانه‌های معاند مزورانه با انتشار اخبار جعلی درباره ایران واقعیت را وارونه جلوه داده و جامعه ایرانی را غیر اخلاقی و با بیماری مزمن نشان می‌دهند، که باید رسانه‌های داخلی با روایتگری درست اجازه نشر این اخبار نادرست را ندهند.

استاندار تهران با بیان اینکه ما شاهد دستاوردهای بزرگی در کشور هستیم که دشمنان نظام و رسانه‌های آنان نمی خواهند که آنها به گوش مخاطبان برسد، تاکید کرد: رسانه های داخلی باید این موضوع را مورد توجه قرار داده و از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کنند و قلمهای خود را برای تعالی اخلاق و دینداری در جامعه به کار ببرند.

فخاری در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری گفت: صیانت از آرا و امنیت مردم در زمان برگزاری انتخابات مهم است و باید رسانه‌ها با بسترسازی درست و تولید اخبار امیدبخش شرایط را برای حضور حداکثری مردم پای صندوقهای اخذ رای فراهم سازند.

وی افزود: در کشورهای مختلف آزادی انتخاباتی همچون ایران نداریم و اراده مردم و شور و اشتیاق آنان همواره در دوران انتحابات وجود دارد و رسانه‌ها در این مسیر با حفظ حقوق عامه و اعتلای نظام جمهوری اسلامی باید گام بردارند.

استاندار تهران در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستیم و برخی سودجویان اقدام به این کار کرده‌اند و در نقاطی که زمین وجود داشته باشد، این مسئله دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: پدیده ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم تهران به سرعت در حال افزایش است و همین امر توسعه تهران را دچار مشکل کرده است.

فخاری با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ و تخریب آن در هفته گذشته و شهادت ۵ نفر در این حادثه گفت: در این زمینه شاهد چشم‌پوشی و نادیده گرفتن قوانین و مقررات در ساخت و ساز بودیم و پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکیل شده است و حتما با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی افزود: به جز ساختمان‌های که هفته گذشته تخریب شد، ساختمان‌های زیادی در منطقه ۱۹ وجود دارد که غیرمجاز هستند و باید به این موارد هم رسیدگی و برخورد شود.

استاندار تهران به ایمن‌سازی بازار تهران اشاره کرد و ادامه داد: بازار به عنوان بافت تاریخی و مرکز مبادله تجاری شهرت دارد به طوری که بازار متناسب با حمل و نقل گذشته طراحی شده است و به همین جهت ایمن‌سازی بازار در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه جلساتی با شهرداری تهران برگزار شده است.

فخاری اظهار کرد: حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۲ هکتاری بازار فعالیت می‌کنند که برخی از مشاغل متناسب با بازار نیست به عنوان مثال شاهد خرید و فروش مواد آتش‌زا هستیم که براساس برنامه‌ریزی این مشاغل به خارج از بازار منتقل خواهند شد. در همین ارتباط محل جدیدی پیش‌بینی شده است و مشاغل اشاره شده جابه‌جا می‌شوند.

استاندار تهران به فعالیت قرارگاه اجتماعی در تهران اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف وجود دارد و طی ۳ سال گذشته وضعیت جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر خوب شده است و این فرصت خوبی برای بازپروری و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده دارد.

انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار