رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

معیار سنجش عملکرد مدیران دادگستری کرمانشاه سند تحول قضایی است

«کرمی» گفت: معیار سنجش عملکرد مسئولین قضائی استان بر اساس عملکرد سند تحول قضائی خواهد بود و موفقیت در آن مبنای ارتقا و تغییر خواهد بود چرا که این سند نقشه راه و مهمترین برنامه دستگاه قضائی است.
کد خبر: ۶۰۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ - 12August 2023

معیار سنجش عملکرد مدیران دادگستری کرمانشاه سند تحول قضایی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، جلسه شورای معاونین و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان کرمانشاه با هدف تبیین و تاکید بر ضرورت عمل بر مبنای سند تحول قضائی که به نوعی نقشه راه است، برگزار شد.

در این جلسه «شهرام کرمی» رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به این نکته که برنامه‌های قوه قضائیه با تغییر افراد تفاوت نخواهد کرد و به صورت راهبردی ادامه دارد، تاکید کرد: معیار سنجش عملکرد مسئولین قضائی استان بر اساس عملکرد سند تحول قضائی خواهد بود و موفقیت در آن مبنای ارتقا و تغییر خواهد بود چرا که این سند نقشه راه و مهمترین برنامه دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: شاخص‌هایی که در سند تحول قضائی لحاظ شده است حتی اگر برخی از آنها مانند ورودی پرونده به صورت مستقیم دادگستری در آن دخالت نداشته باشد اما جزو کارهای تکلیفی است و نباید بر اساس سلایق شخصی با آن برخورد کرد و نادیده گرفت.

وی افزود: در اجرای برنامه‌ها با وجود همه محدودیت‌ها و مضایق و با قبول شرایط موجود پذیرفته‌ایم مجری باشیم، بنابراین با پیگیری برای رفع کاستی‌ها نباید انجام هیچ برنامه‌ای معطل بماند.

این مسئول با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضائی و مهم ارزیابی کردن آنها خواهان پیگیری جدی، بی وقفه و همواره آنها شد و تاکید کرد: ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن و معوق، اتفاق آرا که به نوعی همکاری محاکم تجدید نظر و بدوی است و همچنین موضوع صلح و سازش که اهمیت آن در آرامش جامعه و راحتی کار دستگاه قضائی بر کسی پوشیده نیست، مورد توجه ویژه و دقیق است.

کرمی اضافه کرد: از دیگر شاخص‌ها وضعیت زمان رسیدگی است که به هیچ بهانه‌ای نباید معطل بماند و افزایش این زمان آزار دهنده است.

وی در پایان بار دیگر بر اجرای سند تحول قضائی بر اساس شاخص‌های تعریف شده تاکید کرد و از همه مسئولان قضائی استان خواست این مهم را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها