رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تاکید کرد؛

ضرورت مقابله جدی سایر کشورها با قاچاق مواد مخدر

سردار کاکاوند ضمن ابراز نگرانی از افزایش تولید مواد مخدر بویژه روانگردان‌ها در افغانستان، بر لزوم مقابله جدی‌تر کشور‌ها با پدیده قاچاق مواد مخدر به عنوان تهدیدی فرا ملی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ - 12August 2023

ضرورت مقابله جدی سایر کشورها با قاچاق مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایرج کاکاوند» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در حاشیه بازدید معاون وزیر امور داخله (وزارت کشور) و هیئت همراه جمهوری ازبکستان از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده، اظهار داشت: امیدواریم با ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل شاهد اقدامات مطلوب‌تر در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل باشیم.

سردار کاکاوند در ادامه به افزایش تولید مواد مخدر بویژه روانگردان در افغانستان اشاره و خاطرنشان کرد: کشور افغانستان به عنوان همسایه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی به منبع اصلی تولید متامفتامین (شیشه) در سال‌های اخیر نیز تبدیل شده و سرریز مواد مخدر تولیدشده در افغانستان، ضمن آلودگی سرمایه‌های انسانی و نسل جوان موجب ایجاد آسیب‌های غیرقابل‌جبران اجتماعی در ابعاد ملی و بین‌المللی شده است.

وی همچنین به پرچم دار بودن جمهوری اسلامی ایران در مقابله همه جانبه با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری نیرو‌های کارآمد و مجرب با تمام توان با قاچاق مواد مخدر مقابله می‌کند؛ از آنجایی که پدیده شوم قاچاق مواد مخدر به عنوان تهدیدی فرا ملی محسوب می‌گردد، ضرورت دارد سایر کشور‌ها نیز بر اساس احساس مسئولیت مشترک مقابله جدی تری در این عرصه داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه به عزم و اراده راسخ جمهوری اسلامی در مقابله با قاچاق مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: ایران سال‌هاست بخش بزرگی از امکانات مادی و معنوی خود را که می‌بایست در برنامه‌های توسعه‌ای کشور هزینه نماید، به مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر اختصاص می‌دهد؛ شهادت قریب به ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز در این راه سندمحکمی بر این ادعاست.

وی در ادامه به تشریح میزان کشفیات مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی برخی کشورها، با تلاش و مجاهدت‌های خالصانه نیرو‌های مقابله ای، موفق به کشف بیش از ۶۲۰ تن انواع مواد مخدر در سال ۲۰۲۲ میلادی شد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء سطح همکاری با سایر کشور‌ها پرداخت و افزود: بی تردید افزایش سطح تعاملات و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های تبادل اطلاعات، تجربیات و آموزش‌های تخصصی و دستاورد‌های مربوط به مراکز تربیت سگ‌های مواد یاب و ... تا حد زیادی می‌تواند به کنترل قاچاق در سطح بین الملل و منطقه کمک کند.

کارآمدی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

در ادامه «یحیی جان عبدالحقوف» معاون وزیر داخله (وزارت کشور) جمهوری ازبکستان نیز ضمن قدردانی از تشریح جامع و کامل وضعیت قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، اظهار داشت: کشور ازبکستان ضمن استقبال از ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه، خواستار تبادل دانش و تجربیات در زمینه مبارزه با مواد مخدر با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خاتمه با موثر خواندن اقدامات سازنده و مطلوب جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: آمار کشفیات بسیار عظیم جمهوری اسلامی و قابل قیاس نبودن با جمهوری ازبکستان، نشان از کارآمدی، توان و ظرفیت بسیار بالای این کشور در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها