مدیرکل ورزش و جوانان قم:

برنامه‌های ورزشی استان قم آمیخته با یاد و خاطره ۳۰۰ شهید ورزشکار است

«سانی خانی» گفت: تمامی برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم شامل مسابقات و... آمیخته با نام و یاد ۳۰۰ شهید ورزشکار استان است.
کد خبر: ۶۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 13August 2023

برنامه‌های ورزشی استان قم آمیخته با یاد و خاطره ۳۰۰ شهید ورزشکار استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «ابراهیم سانی خانی» مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در نشست خبری در سالن جلسات شهید عزیززادگان این اداره کل اظهار داشت: نباید برای خبرنگار، به یک روز اکتفا شود و ما قدردان زحمات خبرنگاران هستیم و خبرنگاران در استان قم در پیشبرد اهداف جامعه هدف ورزشی استان نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

وی گفت: خبرنگاران علی‌رغم کاستی‌ها و مشکلات با عشق به کار خود در عرصه خبر خوش می‌درخشند و نظام اسلامی مدیون تلاش اصحاب رسانه در مورد پوشش اتفاقات و رخداد‌های مختلف است.

سانی خانی گفت: در حوزه ورزش و جوانان ضعف‌های زیرساختی در استان داریم، اما با این وجود در این حوزه به سمت قله‌های هدف گام برداشتیم و ۴۹ هیات ورزشی در استان قم زحمات بسیاری در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی کشیده اند.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی برنامه‌هایی در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب سفر رییس جمهوری به قم جذب کردیم.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد سالن‌ها و امکانات ورزشی استان قم در اختیار هیات‌های ورزشی است و برخی حتی بیش از دو مکان ورزشی را در اختیار دارند و از هیات‌هایی که قابلیت قهرمان پروری را دارند بیشتر حمایت می‌کنیم.

سانی خانی سرانه ورزشی استان قم را ۵۴ سانتیمتر ذکر کرد و افزود: این در حالیست که استاندارد کشوری ۸۰ سانتیمتر است و برای جبران ۲۶ سانتیمتر مربع کمبود، ۲۰ سال زمان نیاز داریم.

وی بیان کرد: ورزش نیاز به پول دارد، ولی به هر قیمتی نباید پول بدست آوریم این در حالیست که در برخی کشور‌های اروپایی دولت پولی هزینه نمی‌کند و کارخانه داران وسرمایه داران برای ورزش هزینه می‌کنند.

سانی خانی عنوان داشت: سال گذشته ۱۱۷ قهرمان بین المللی و در سال جاری ۱۵۰ قهرمان بین المللی داشته‌ایم که این امر نشان از استعداد بالای جوانان قمی در عرصه ورزش است.

وی گفت: برخی از اماکنی که ظرفیت استفاده ندارد به مجموعه‌های مردمی، بسیج و مسجد واگذار می‌شود تا جوانان در این مراکز به امر ورزش بپردازند.

سانی خانی با بیان اینکه معتقدیم که ورزش باید همانند قدیم در کوچه پس کوچه‌های شهر جاری باشد افزود: تلاش می‌شود تا ۷ زمین فوتبال در سطح شهر قم که هر کدام ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد احداث شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: هر بخش تولیدی و اقتصادی در امر ورزش قم هزینه کند و مبالغ به تأیید هیئت‌های ورزشی برسد مالیات آنان تقسیط خواهد شد و تسهیلات بانکی نیز به آنان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت سانس‌های ورزشی در مناطق مختلف استان قم متفاوت است و بسته به میزان استقبال جوانان دارد افزود: تمامی سالن‌های ورزشی قم تکمیل است و بخشی از سانس‌ها را به مراکز فرهنگی از جمله کانون مساجد بدون دریافت هزینه می‌دهیم.

سانی خانی تاکید کرد: در تمامی برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان یاد و خاطره ۳۰۰ شهید ورزشکار استان با اقداماتی، چون برگزاری یادواره ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تقدیر از آنان در مراسمات مختلف، گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار