به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «امیرحسین شریفی» تهیه کننده سینما و تلویزیون در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور اظهار داشت: دغدغه مدیران فرهنگی تنها میز و پستها و اطرافیان شان هست و به مقوله مهمی مانند مقاومت اسلامی توجهی ندارند و متأسفانه این سینمای مهم و استراتژیک رزو به روز مهجورتر از گذشته میشود.
تهیه کننده فیلمهای سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتوگویی افزود: متأسفم که باید عنوان کنم دغدغه مدیران فرهنگی و سینمایی سالها است که فامیل و اطرافیان و دوستان و آشنایان شان است؛ آنها دغدغهای ندارند تا به ارزشها بپردازند و این اتفاق در حالی است که مقاومت اسلامی یکی از بزرگترین پدیدههای عصر حاضر است و ما ملزم هستیم در سینما به این مقوله مهم بپردازیم.
این سینماگر در ادامه این گفتوگو با بیان اینکه سینماگران متعهد از وضعیت موجود دلزده شده اند تصریح کرد: درست است که اعتقادات ما سر جایش است و نسبت به مقولههای ارزشی همچنان وفاداریم، اما دیگر دلمان کنده شده است و وقتی این همه بی توجهی به سینمای استراتژیک را میبینیم ترجیح میدهیم به سمت تولید آثار استراتژیک و ارزشی نرویم، چون میدانیم و به ما اثبات شده است که بعد از ساخت هیچ گونه حمایتی از ما صورت نمیگیرد.
شریفی در همین راستا یادآور شد: چند سال قبل بنده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی آقای عباس رافعی را ساختم؛ فیلمی استراتژیک و ارزشمند که متأسفانه ۵ سال است پشت در اکران مانده و مدیران سینمایی هیچ تمهیدی برای اکران آن اندیشه نکرده اند؛ از سوی دیگر صدا و سیما هم تاکنون به دلیلی نامشخص راضی به پخش آن نشده است و کلاً وضعیت به گونهای شده که ما به این نتیجه رسیده ایم مدیران فرهنگی اصلاً از کسانی که در این حوزه مبادرت به تولید اثر میکنند حمایتی نخواهند داشت.
وی در پایان این گفتوگو متذکر شد: متأسفانه ما با مدیرانی کج سلیقه روبرو هستیم که یا شناخت و درایت کافی ندارند یا کلاً دغدغهای ندارند و یا اصلاً فکر و ایدههای شان با ایدههای استراتژیک و ارزشمند ما و امثال ما همخوانی ندارد. این اتفاق بسیاری از سینماگران متعهد و انقلابی را به شدت دچار معضل کرده به نحوی که اغلب آنها مدتها است بیکار و خانه نشین شده اند. این اتفاقات در حالی است که بی تردید سینمای جمهوری اسلامی ایران باید تمام توان و بودجه و اهتمامش را برای رشد، توسعه و گسترش این سینمای ناب و اصیل به کار میگرفت.
منبع: سینماپرس
انتهای پیام/ ۱۳۴