سخنگوی وزارت بهداشت:

زیر سویه جدید کرونا تاکنون در ایران شناسایی نشده است

پاک آیین گفت: کشف زیر سویه‌های جدید کرونا در جهان به معنی شیوع آن‌ها در ایران و سایر کشور‌ها نیست و در ماه‌های گذشته علاوه بر زیرسویه EG۵ زیرسویه‌های متعدد دیگری هم در جهان کشف شده‌اند که هیچ یک شیوع نیافته و در ایران هم شناسایی نشده بودند.
کد خبر: ۶۰۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ - 13August 2023

زیر سویه جدید کرونا تاکنون در ایران شناسایی نشده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پدرام پاک آیین» سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: زیرسویه EG۵ نخستین بار ماه‌ها قبل یعنی ۱۷ فوریه یا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در جهان شناسایی شد.

پاک آیین با بیان این مطلب که این زیرسویه، مشتق از یکی از زیرسویه‌های امیکرون به نام XBB۱, ۹.۱ است، گفت: این زیر سویه از طرف سازمان جهانی بهداشت تحت رصد و سپس تحت توجه طبقه بندی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین این زیرسویه در ۵۱ کشور شناسایی شده و از زمان شناسایی تاکنون تغییری در بیماری زایی آن مشاهده نشده است.

وی با اشاره به این مطلب که در ایران، آزمایش سکانس برای تعیین سویه و زیرسویه به تعداد بالغ بر ۲۰۰ مورد در هر ماه به ویژه در مورد مسافران خارجی و در مرز‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: زیر سویه EG۵ از زمان کشف آن تاکنون در ایران شناسایی نشده است.

پاک آیین گفت: خبر منسوب به یکی از دانشگاه‌های تهران مبنی بر توصیه به عموم برای ماسک زدن مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و فعلا چنین توصیه‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار