در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل منطقه: تشدید بحران در سرزمین‌های اشغالی/ کرانه باختری در آستانه خودکفایی نظامی است

صفاتاج گفت: پس از صحبت‌های امام خامنه‌ای پیرامون لزوم تسلیح کرانه باختری دیدیم که کرانه باختری هم مسلح و در امر تهیه و تولید سلاح‌هایی همچون خمپاره و موشک خودکفا شده است.
کد خبر: ۶۰۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 15August 2023

خودکفایی سلاح در «کرانه باختری» در حال گسترش همه جانبه است/ تعمیق و گسترده شدن بحران رژیم صهیونیستی«مجید صفاتاج» کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون آخرین وضعیت و تحولات سرزمین‌های اشغالی و درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان اظهار داشت: جبهه مقاومت از سال ۲۰۰۵ در نوار غزه فعال شده است و عملا تونست با سازماندهی و افزایش توانمندی‌های نیرو‌های خودش در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند و جنگ‌های متعددی را پیگیری کرد و عملا در این جنگ‌ها هم پیروز شد.

صفاتاج پیرامون مسلح شدن گروه‌های مقاومت کرانه باختری و خودکفایی آن‌ها در تولید انواع سلاح افزود: نکته دیگر اینکه پس از صحبت‌های امام خامنه‌ای پیرامون لزوم تسلیح کرانه باختری دیدیم که کرانه باختری هم مسلح و در امر تهیه و تولید سلاح‌هایی همچون خمپاره و موشک خودکفا شده است. ضمن اینکه نمونه‌هایی از آن را در «جنین» و «نابلس» نیز مشاهده کردیم. اما این درحالی است که موضوع خودکفایی سلاح در «کرانه باختری» در حال گسترش همه جانبه است.

کارشناس مسائل فلسطین به توسعه جبهه مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: بنابر این جبهه مقاومت از یک سو توسعه پیدا کرده است و از سوی دیگر بحران داخلی رژیم صهیونیستی افزایش و تعمیق پیدا کرده است؛ لذا می‌توانیم از این وضعیت نتیجه بگیریم که در خطر تلاقی این دو پدیده با یکدیگر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی نسبت به زمان‌های گذشته بسیار بیشتر شده است.

وی با اشاره به دعوت «جو بایدن» از «بنیامین نتانیاهو» برای سفر به آمریکا نیز خاطرنشان کرد: الان شرایط برای بنیامین نتانیاهو به گونه‌ای شده که نه در داخل جامعه «اسرائیل» پایگاه دارد و نه در میان افکار عمومی مردم دنیا از پایگاه خوب و مناسبی برخوردار است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی در میان کشور‌های غربی و ویژه در میان آمریکایی‌ها نیز جایگاه خوبی ندارد.

صفاتاج با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی نتانیاهو اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو دارای شخصیتی کاملا تمامیت‌خواه و مستبد است. او کسی است که امروز از موقعیت خودش سوءاستفاده کرده و با توجه به اتهامات مختلفی که متوجه او است در معرض محاکمه شدن قرار دارد.

کارشناس مسائل فلسطین یادآور شد: بر این اساس مجموع این موارد موجب شده است تا اینکه حتی شخص «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز با توجه به درخواست‌هایی که شخص نتانیاهو برای ملاقات با او داشت تا امروز این درخواست را نپذیرفته بود و در مقابل رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را دعوت کرده و با او ملاقات انجام داد.

وی عنوان کرد: البته بعد از بیماری «بنیامین نتانیاهو» و بستری شدن او در بیمارستان، پس از اینکه وی از بیمارستان مرخص شد و بعد از التماس‌های فراوانی که برای ملاقات با «جو بایدن» کرده بود، سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و قرار است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا دیدار و ملاقاتی داشته باشند.

صفاتاج تصریح کرد: البته در این قبیل ملاقات‌ها هم به غیر از آن دسته از مسائلی که جزو تعارفات سیاسی است ممکن است که نسبت به نوع جهت گیری سیاسی و اجتماعی نتانیاهو در داخل کشور انتقاد‌های را «جو بایدن» از نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کند.

کارشناس مسائل فلسطین افزود: البته این موضوع را هم نمی‌توانیم به عنوان راه علاجی برای حل بحران رژیم صهیونیستی بدانیم بلکه باید بدانیم و آگاه باشیم که این بحران روز به روز عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار