دفاع مقدس الگویی برای جامعه/ دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس پایگاه‌های خودجوش هستند

«حسین‌زاده» با بیان اینکه کار برای شهدا ارزشمند است، گفت: باید از دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان الگو بگیریم.
کد خبر: ۶۰۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 13August 2023

دفاع مقدس الگویی برای جامعه/ دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس پایگاه‌های خودجوش هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، جلسه سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با «سید باقر طاهری» مسئول دفتر حفظ آثار در بابلسر و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت این شهرستان امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

دفاع مقدس الگویی برای جامعه

«محمدعلی حسین‌زاده» جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این جلسه با بیان اینکه کار برای شهدا ارزشمند است، اظهار داشت: باید از دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بابلسر با الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس و توجه به انسجام‌بخشی، همبستگی و اتفاق نظر امروز یکی از دفاتر موفق در سطح استان و کشور راه شهدا را ادامه داده است.

دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس پایگاه‌های خودجوش هستند

«گلی کهنسال کلکناری» مسئول دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها نیز با بیان اینکه دفاتر شهرستانی از مهر ۱۳۹۳ در این اداره کل ایجاد شد و شهرستان بابلسر یکی از موفق‌ترین دفاتر به شمار می‌آید، گفت: دفتر موسسات و پایگاه‌های خودجوش هستند و استان مازندران به عنوان پایلوت آن محسوب می‌شود.

وی تدوین کتاب عملکردی نقش شهرستان‌های دفاع مقدس و همچنین ساماندهی به یادمان‌های شهدای گمنام را از اولویت‌ها دانست و افزود: در راستای بررسی و ارزیابی از دفاتر شهرستان کار بازرسی را آغاز کردیم و تاکنون به ۵ دفتر شهرستانی سرکشی و مشکلات‌شان بررسی و برای رفع موانع اقدامات لازم انجام شد.

تهیه ۲۰۰۰ ساعت مصاحبه از خانواده شهدا و ایثارگران بابلسر

«سید باقر طاهری» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بابلسر نیز با بیان اینکه فعالیت دفتر این شهرستان از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، تهیه ۲ هزار ساعت مصاحبه صوتی و تصویری، ایجاد نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، تهیه سه قطعه زمین، ساخت و تولید مستند شهدای شهرستان بابلسر، تدوین کتاب و جمع آوری ۲۰ هزار قطعه عکس از شهدا و رزمندگان را از جمله اقدامات اعلام کرد.

وی گفت: همچنین ایجاد انجمن نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در آموزش و پرورش، راه اندازی یادمان‌های شهدا در تمام مدارس و تهیه مصاحبه از بیش از ۵۵ درصد از والدین شهدا از دیگر فعالیت‌های این دفتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار