مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین مازندران آغاز شد

حجت‌الاسلام «شریف تبار» گفت: دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین اعزامی به پیاده روی سفر اربعین آغاز و در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ - 13August 2023

دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین مازندران آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تابعه شهر‌های مازندران باحضور حجت‌الاسلام «سید مهدی زمانی» مسئول راهیار منطقه شمال کشور، حجت‌الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاونین و مدیران در سالن شهدای این اداره کل در بابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت کارکرد‌های مسجد، به عملیات مسجد به مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: مساجد قرارگاه‌های فرهنگی و دینی مهمی در سطح جامعه محسوب می‌شوند که توجه به نیاز‌های محتوایی برای کنشگران میدان این سنگر می‌توانند در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کم شدن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر واقع شود.

وی افزود: عملیات مسجد به مسجد نیازمند حضور مبلغین توانمند در مساجد و ارائه راهکار‌های فرهنگ سازی نحوه اداره مساجد و جذب جوانان با ایجاد و فراهم آوری زمینه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود محله، می‌توان از آن بهره برد.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به رویکرد‌های جدید سازمان بیان داشت: دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین اعزامی به پیاده روی سفر اربعین آغاز و در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم بودجه و اعتبار کافی برای طرح‌های فرهنگی سواحل و تفرجگاه‌ها خاطرنشان کرد: با همه مشکلات بودجه‌ای طرح‌های فرهنگی در سواحل توسط گروه‌های تبلیغی و گروه‌های فرهنگی وابسته به این اداره کل با همکاری نهاد‌های همسو تا اواسط شهریور در برخی از شهر‌های ساحلی از جمله ساری، بهشهر، چالوس، محمودآباد و نور در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به طرح محله اربعینی نیز اشاره کرد و تاکید داشت: محله اربعینی برای ایجاد فضای شور و شوق ایام اربعین همراه با اجتماعات عزاداری ویژه آن ایام در محلات و همچنین ترویج فرهنگ چاووشی خوانی در محلاتی که جمعیتی برای سفر اربعین عازم هستند، برگزار خواهد شد.

همچنین در این گردهمایی حجت الاسلام «علی اکبر درخشنده» معاون فرهنگی این اداره کل ضمن تاکید بر تکمیل اطلاعات سامانه طوبی برای هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: تکمیل این سامانه در نحوه حمایت از تشکل‌های دینی و فرهنگی وابسته به این اداره کل در شهر‌های استان، ضرورت دارد.

حجت الاسلام «اسماعیل رمضانی» رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به برنامه‌های قرآنی در ماه محرم، بیان داشت: بیش از ۷۰ هیئت شاخص استان در ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام برنامه قرائت و تدبر در قرآن را اجرا کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد قرآنی از جمله مسابقات قرآنی محرم با عناوین نفس المهموم و نفس المطمئنه به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی قرآنی کریم به تعداد ۲۱ دوره تخصصی در چهار ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تداوم این دوره‌ها خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار