معاون اجتماعی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت ۶۳۷ تشکل مردمی در راستای احیای امر به معروف

«باغبانی» از دریافت مجوز توسط ۶۳۷ تشکل مردمی در استان از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در راستای فعالیت در حوزه مطالبات مردمی در ۱۸ عرصه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ - 13August 2023

فعالیت ۶۳۷ تشکل مردمی در راستای احیای امر به معروفبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «قاسم باغبان» معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه «سو» در راستای پیگیری سریع مطالبات مردمی در استان انجام شده است که به همین منظور در اختیار چندین مجموعه و تشکل مردمی قرار گرفته تا در صورت بروز منکر، آن را جهت پیگیری سریع و دریافت پاسخ از مراجع مربوطه به ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان گزارش دهند.

وی با اشاره به اجرایی‌ شدن طرح نظارت همگانی با راه‌اندازی سامانه سو، افزود: پس از بررسی مقدماتی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر از گزارش ثبت شده در سامانه سو، در صورت تأیید بلافاصله برای مدیرکل دستگاه اجرایی ارسال شده و جهت رفع منکر ایجاد شده و پاسخگویی به مطالبه مردمی، زمان تعیین می‌شود. تمام این فرایندها در سامانه توسط کاربر گزارش‌دهنده قابل‌ رؤیت است.

باغبان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر به دستگاه‌های اجرایی استان، احصاء معروفات و منکرات اختصاصی آن‌هاست.

وی گفت: در این‌ خصوص، برنامه‌هایی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است که سه معروف و سه منکر خود را شناسایی کرده و جهت حذف منکرات و افزایش معروفات اقدام کنند تا فریضه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در تمام شئون زندگی مردم به‌خصوص دستگاه‌ها و ادارات متجلی شود.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا، جهت الگوسازی در ستاد استان، بهترین‌های دستگاه‌ها و ادارات شناسایی شده و در جشنواره‌ای تحت عنوان «مفلحون»، از آن‌ها تقدیر می‌شود.

باغبان ادامه داد: برای تمام مجموعه‌های حاکمیتی یک ساختار مشخص وجود دارد و مدیر دستگاه اجرایی مربوطه به‌عنوان رئیس شورای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر انتخاب می‌شود، همچنین هر شورا دارای دبیر است که بیشترین ارتباط را با ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر دارد.

وی بیان داشت: مطالبه‌گری از وظایف معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد است که با دو فرایند مطالباتی انجام می‌شود. بخشی از این فرایند مطالباتی است که توسط ستاد انجام می‌شود و بخش دیگر مطالبات مردمی است که در قالب تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها