یادداشت/ محمد ایمانی

توافق کنید! چرا توافق کردید؟!

یک سری از این غربگرا‌های امتحان پس داده هم هستند که صبح تا شب تکرار می‌کنند: «چرا با آمریکا مذاکره و توافق نمی‌کنید؟»، اما هنگامی که توافقی حاصل شود، می‌گویند این که نشد توافق؛ مبادله غذا و دارو است، پول‌ها با واسطه به دست‌مان می‌رسد و فلان و بهمان!
کد خبر: ۶۰۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 14August 2023

توافق کنید! چرا توافق کردید؟!گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - محمد ایمانی؛ این غربگرایان رک و صریح نمی‌گویند که منظورشان، رویکرد «بده بره» است. شبیه امتیازات بازگشت ناپذیری که در برجام دادند، و وعده‌های نسیه‌ای که خریدند و حالا مثل چک بی‌محل، روی دست ملت ایران باد کرده است.

گویا معیار آن‌ها برای خوب و بد توافق، حجم امتیازاتی است که باید داد و وعده‌های دهان پر کنی است که باید گرفت.

اصلا به روی مبارک نمی‌آورند که با برجام قرار بود روزانه چند میلیون بشکه نفت بفروشند؛ اما رسیدند به ۳۰۰ هزار بشکه و بسته پر از خالی اینستکس.

آن روز، «وعده» واگذاری غذا و دارو در ازای کل امتیازات برجامی و فروش حداقلی نفت، موفقیت بزرگی بود- چنان که روزنامه‌های شان تیتر کردند-، اما حالا، احیای ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده در دولت برجام را بی‌ارزش وانمود می‌کنند!

حتی برای غذا و دارو نمی‌توانستند نفت بفروشند

مدعیان اعتدال و اصلاحات لاف زیاد می‌زنند. اما تاریخ فراموش نمی‌کند که «سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی»، سرانجام گفت: حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانیم بفروشیم و نه تنها در برابر غذا، که در برابر دارو هم نمی‌توانیم نفت بفروشیم. حتی سراغ کانال هیچ و پوچ اینستکس هم رفتند، بی آن که کمترین عایدی داشته باشد.

اما حالا همان‌ها می‌گویند توافق برای آزاد سازی ۶ میلیارد دلار دیگر از اموال مسدود شده ایران، با ارزش نیست و کم است و بی‌کیفیت است و در برای خرید کالا‌های اساسی و اقلام غیر تحریمی است و ...!

اصلا هم به روی خودشان هم نمی‌آورند که همزمان با آزادی ۱۰ میلیارد دلار از اموال ایران، صادرات نفت بدون برجام، از ۳۰۰ هزار بشکه به ۱/۵ میلیون بشکه رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار