تهیه کننده سینما:

سینما و سینماگران ارزشی امروزه با مشکلات فراوانی روبرو هستند

اصغری گفت: خیلی از سینماگران با سابقه، متعهد، کاربلد و علاقمند به این عرصه نمی‌توانند فعالیت کنند.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 14August 2023

سینما و سینماگران ارزشی امروزه با مشکلات فراوانی روبرو هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم اصغری» تهیه کننده سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور اظهار داشت: مشکل اصلی کشور امروزه مشکل اقتصادی و تورم فزاینده است و همه مردم از جمله سینماگران با این معضل روبرو شده و در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، اما سینما و سینماگران ارزشی امروزه با مشکلات افزون تری نسبت به سایر افراد روبرو هستند و وضعیت قابل قبولی ندارند.

تهیه کننده فیلم‌های سینمایی «مردی شبیه باران» و «مردی از جنس بلور» افزود: همه فعالیت‌های کشور حتی فعالیت‌های سینمایی که با موضوعات مقاومت و دفاع مقدس و ارزشی است و چه فعالیت در مشاغل دیگر و خیلی حوزه‌های دیگر و فعالیت‌های اجتماعی مردم تحت تأثیر شرایط بد اقتصادی کشور همه رنگ باخته است. مردم و به ویژه طبقه‌های متوسط و پایین تحت فشار اقتصادی هستند و این باعث شده خیلی از فعالیت‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور موثر نباشد.

وی با بیان اینکه مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و سینمایی نیز همه همه چیز را موکول می‌کنند به شرایط بد اقتصادی کشور اظهار داشت: این وضعیت اسفبار اقتصادی که از دهه گذشته به یادگار مانده همچنان ما را در بسیاری از حوزه‌ها و حیطه‌ها دچار معضل و مشکل کرده و معلوم نیست در آینده وضعیت به چه صورت خواهد شد.

اصغری تأکید کرد: همه به خوبی می‌دانیم که قطعاً فعالیت با موضوعات مقاومت و انقلاب و دفاع مقدس به عنوان موضوعات ارزشی اهمیت ویژه‌ای دارد و این محصولات در بحث‌های حمایتی که نیازمند حمایت از نهاد‌های حاکمیتی هستند به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی و تورم و سرسام آور محدود شده و باعث شده جایگاه این محصولات در سینمای ایران به حداقل رسیده باشد.

این سینماگر متذکر شد: خیلی از سینماگران با سابقه، متعهد، کاربلد و علاقمند به این عرصه نمی‌توانند فعالیت کنند و سال‌ها است بیکارند و این بیکاری و خانه نشینی آن‌ها بسیار تأسف بار است.

تهیه کننده فیلم‌های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» با تأکید بر اینکه نهاد‌های نظامی باید با تمام قوا از سینمای مقاومت حمایت کنند تصریح کرد: امیدوارم همتی از سوی مسئولان باشد که این تولیدات افزایش پیدا کند. این افزایش باعث می‌شود اهمیت این موضوعات در جامعه متبلور شود و این محصولات بتوانند جایگاه خوبی در اکران پیدا کنند و خیلی از همکاران که به دلیل تجربه این محصولات دارند به کار گرفته شوند و نسل جوان از تجربه پیشکسوتان به خوبی استفاده کند. البته تنها همت سازمان سینمایی کافی نیست و سایر نهاد‌های حاکمیتی هم به طور جد باید پای این فعالیت بیایند و نهاد‌های نظامی به خصوص باید همه توان خود را به کار گیرند تا این سینما بتواند با اعتلا مواجه شود.

منبع: سینماپرس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار