معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

راه‌اندازی دو موکب سلامت در ایران و عراق/ ارائه تسهیلات درون مرزی اربعین برای دانشجویان علوم پزشکی ایران

برادران درباره اهم فعالیت‌ها در پیاده روی اربعین حسینی، گفت: برای اولین بار تسهیلات درون مرزی برای هزار دانشجو در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۰۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 14August 2023

ارائه تسهیلات درون مرزی اربعین برای دانشجویان علوم پزشکی ایران/ تحصیل دانشجویان از ۱۲ کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «عبدالوهاب برادران» معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست با اصحاب رسانه که ظهر امروز (دوشنبه) در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، نوسازی و احداث خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین در دانشگاه علوم پزشکی ایران در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفته و تا پایان سال ۶۰ واحد ایجاد می‌شود.

برادران با اشاره به اینکه حدود هزار و ۵۰۰ دانشجوی متاهل علوم پزشکی در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: علاوه بر تحصیل دانشجویان ایرانی، محصلانی از ۱۲ کشور شامل عراق، هند، پاکستان، لبنان، کویت، بحرین و غیره نیز جزو دانشجویان خارجی ما محسوب می شوند و شمار آن دو هزار و ۵۰۰ نفر است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با توجه به تحصیل دانشجویان خارجی، برگزارهای اردوهای فرهنگی برای آنها و حتی دانشجویان ایرانی حائز اهمیت است که می توان در این زمینه به برگزاری المپیادهای قرآنی در بین آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف دانشجویان مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: کمیته عفاف و حجاب را فعال کردیم که از جمله پیامک های ارشادی و ویدئوهای آموزشی برای دانشجویان ارائه می شود و این موارد شامل دانشجویان خارجی نیز می شود؛ فضا دادن برای بیان عقاید دانشجویان مورد توجه ما بوده و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

برداران خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد احکام انضباطی درباره دانشجویان در دوران اغتشاشات مورد عفو قرار گرفته است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اهم فعالیت‌ها در پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: تسهیلات درون مرزی برای هزار دانشجو در نظر گرفته شده و کیت‌های تشخیصی برای کنترل بیماری در فرودگاه‌ها بکار گرفته می شود.

وی با اشاره به برپایی دو موکب سلامت در مرز مهران و مسیر نجف به کربلا گفت: ۲۵ پزشک عمومی و متخصص در این دو موکب به زائران اربعین حسینی خدمات سلامت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار