ما متحدیم/

بازدید علمی راهیان پیشرفت با حضور جمعی از نخبگان شاهد ایثارگر استان قم

بازدید علمی نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم با عنوان راهیان پیشرفت با حضور مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران و مدیر کل مرکز تحقیقاتی کامپیوتری علوم اسلامی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 14August 2023

بازدید علمی راهیان پیشرفت با حضور جمعی از نخبگان شاهد ایثارگر استان قمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن هنرمند» مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران و مدیر کل مرکز تحقیقاتی کامپیوتری علوم اسلامی در قم در مراسم بازدید علمی نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم با عنوان راهیان پیشرفت اظهار داشت: استان قم ظرفیت خوبی در حوزه نخبگان ایثارگر دارد، نخبگانی که مایه سربلندی و افتخار هستند و می‌توان از توان این عزیزان در قالب کار گروهی در مجموعه‌هایی نظیر مرکز تحقیقاتی نور بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید بر خدمات متقابل و تاثیرگذار مرکز نور و نخبگان اضافه کرد: نخبگان ما آماده همکاری با این مجموعه هستند و از سویی این مجموعه علمی ارزشمند می‌تواند به نخبگان پژوهشگر خدمات لازم را ارایه کند.

حجت‌الاسلام هنرمند خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر این فرهنگ در بین نسلی که دوران دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، می‌تواند اثرگذار باشد. گسترش این فرهنگ از ابعاد مختلف موجب بیمه شدن نظام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز در این دیدار گفت: این مرکز در سال ۱۳۶۸ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد، حوزه فعالیت این مرکز فناوری اطلاعات و علوم اسلامی و ارائه خدمت به محققان و متخصصان در این حوزه است.

حجت‌الاسلام بهرامی افزود: مرکز نور به نوعی دانش بین رشته‌ای است، کسانی که منطق فناوری را بشناسند و با ویژگی علوم اسلامی آشنایی داشته باشند، مرکز نور تنها مرکزی است که در این زمینه فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: تولید و عرضه ۳۰۰ عنوان نرم‌افزار، تولید و ارائه اولین قرآن روی دیسکت، دارا بودن موتور جستجوی اختصاصی، استفاده از هوش مصنوعی در علوم اسلامی از ۱۵ سال گذشته و جمع‌آوری مجلات اسلامی و انسانی از اقدامات این مرکز است.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: اکنون دانشگاه‌هایی مثل آکسفورد، کمبریج و مراکز علمی جهان اسلام مشترک این مجموعه هستند.

حجت‌الاسلام بهرامی تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا همکاری بین مرکز با نخبگان شاهد و ایثارگر تقویت شود و مرکز نور و نخبگان خدمات متقابل و اثرگذاری داشته باشند.

در پایان این مراسم که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و رئیس اداره آموزش و نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل و معاون مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی در مرکز نور برگزار شد، از نخبگان و سرآمدان فعال شاهد و ایثارگر تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار