مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح «نائب شهید» در پیاده‌روی اربعین/ ۹۵ درصد شاغلان ایثارگر خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

«نوفرستی» گفت: هر سال جامعه ایثارگران در مراسم اربعین حضور دارند و طرح «نائب شهید» اجرا می‌شود که امسال آزادگان در سایت کاظمین گردهمایی دارند و این برنامه به صورت بین‌المللی خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ - 15August 2023

اجرای طرح «نائب شهید» در پیاده‌روی اربعین/ ۹۵ درصد شاغلان ایثارگر خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری، با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: بخش اعظمی از دفاع مقدس مربوط به آزادگان و خانواده‌های صبور و مقاوم آن‌ها است.

وی از وجود ۲۴۵ آزاده دوران دفاع مقدس در استان خبر داد و بیان داشت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد با اجتماع بزرگ آزادگان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در سالن غدیر بیرجند آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای بیرجند، ویژه برنامه گلشن‌ وحی (یادواره شهدای آزاده و متوفی)، پیاده‌روی عمومی خانوادگی به همراه آزادگان، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، گردهمایی همسران و دختران آزادگان در محل زینبیه هیأت آزادگان، اهدای خون، دیدار آزادگان با مسئولان آموزش و پرورش و تجلیل از آزادگان را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

وی از اجرای اردوهای سیاحتی زیارتی شیراز، مشهد، شمال، قم و اردوهای راهیان نور غرب کشور برای خانواده‌های آزادگان و ایثارگران خبر داد و گفت: ۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری استان به عتبات عالیات در قالب ۴۲ کاروان به صورت هوایی و زمینی و همچنین ۱۶۰ نفر از ایثارگران به حج تمتع اعزام شدند.

وی اظهار داشت: هر سال جامعه ایثارگران در مراسم اربعین حضور دارند و طرح «نائب شهید» اجرا می‌شود که امسال آزادگان در سایت کاظمین گردهمایی دارند و این برنامه به صورت بین‌المللی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در ادامه به مسکن ایثارگران اشاره و توضیح داد: آن دسته از افرادی که بند «جیم» آن‌ها قرمز نیست، در تمامی شهرستان‌ها برای نهضت ملی مسکن مشکل نداشتند اما در شهرستان بیرجند به دلیل محدودیت زمین، به صورت طبقاتی ظرفیت فراهم شده که افراد در صورت تمایل به ساخت خانه حیاط‌دار می‌توانند متقاضی دریافت زمین در شهرهای مجاور باشند.

نوفرستی با بیان اینکه در زمینه اشتغال جامعه ایثارگران با کمک دولت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم، تبیین کرد: این تسهیلات ۴ درصد است و به همسر، خواهر، برادر و فرزند شهید، جانبازان، فرزند و همسر جانباز بالای ۲۵ درصد، آزادگان، فرزند و همسر آزادگان بالای یک سال ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش تبدیل وضعیت ایثارگران در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که به اندازه تمام دولت‌های گذشته بوده و ۹۵ درصد شاغلان ایثارگر استان از این امتیاز بهره‌مند شدند و پیگیری برای بقیه موارد در حال انجام است.

نوفرستی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان این قشر نیز مؤسسه توانبخشی ایثار در بیرجند فعال است، افزود: چون برخی آزادگان نیاز مبرم به فیزیوتراپی دارند زیرساخت لازمدر این مرکز موجود است، یک دستگاه آمبولانس نیز به زودی در اختیار مجموعه قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مزین شدن معابر و میادین به نام شهدا است و این مهم با قوت دنبال و مواردی معدودی که گزارش شده بود نام شهدا تغییر یافته با ورود بنیاد شهید تابلو مجدد نصب شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شهرداران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا تصاویر شهدا روی فلز چاپ شود که متناسب با شرایط آب و هوایی استان باشد و همزمان با هفته دفاع مقدس از تصویر فلزی شهدا رونمایی و این تصاویر از میدان دانشگاه آزاد تا میدان سپاه نصب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار