معاون سیاسی استاندار همدان:

تمام گرایشات سیاسی در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام‌ کرده‌اند

«رضانیا» با بیان اینکه تمام گرایشات سیاسی در سطح کشور و استان در بین پیش‌ ثبت‌نام‌کنندگان حضور دارند، گفت: دولت مردمی ایران قوی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بی‌طرف است و پیگیر یک حماسه پرشور هستیم.
کد خبر: ۶۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ - 15August 2023

تمام گرایشات سیاسی در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام‌ کرده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حسن رضانیا» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان، اظهار داشت: حضور پرشور مردم از ۱۶ تا ۲۲ مرداد در پیش ثبت‌نام انتخابات نشان داد که دشمنان ایران همچنان دچار اشتباه محاسباتی هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله‌ی پیش ثبت‌نام نزدیک به ۵۰ هزار نفر در سطح کشور ثبت نام کردند، افزود: در سطح استان همدان یک‌هزار و ۱۲۴ نفر مراحل پیش‌ ثبت‌نام انتخابات را تکمیل کرده‌اند.

معاون سیاسی استاندار همدان اضافه کرد: در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام‌کنندگان در استان همدان ۴۳۹ نفر بوده‌اند که امسال این تعداد یک‌هزار و ۱۲۴ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان، ۹۸۲ نفر از آقایان و ۱۴۲ نفر از بانوان پیش‌ ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، افزود: آقایان ۸۷ درصد و بانوان ۱۳ درصد متقاضیان را شامل می‌شوند.

رضانیا ادامه داد: از لحاظ سطح تحصیلات؛ ثبت‌نام‌کنندگان ۱۵۶ نفر دکتری تخصصی، ۷۹۵ نفر کارشناسی ارشد، ۱۳۲ نفر کارشناسی و ۳۰ نفر حوزویان هستند.

وی ابراز داشت: پیش‌ ثبت‌نام‌کنندگان در روز اول ۱۳۰ نفر، روز دوم ۱۱۳ نفر، روز سوم ۱۱۶ نفر، روز چهارم ۱۰۱ نفر، روز پنجم ۱۰۰ نفر، روز ششم ۲۰۳ نفر و روز هفتم ۳۶۱ نفر بوده‌اند.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه متقاضیان مشمول ماده‌ی ۲۹ نیز شامل ۱۴ نفر هستند، گفت: در پیش‌ ثبت‌نام ۵۷ درصد متقاضیان جوانان سنین ۳۰ تا ۴۵ سال بوده‌اند. ۲۵۳ نفر از پیش ثبت‌نام‌کنندگان نیز از خانواده معزز شاهد و ایثارگران هستند.

وی عنوان کرد: یک ماه زمان بررسی و صحت‌سنجی مدارک هویتی ارائه شده است و متقاضیانی که صحت مدارک آنها احراز نشود تا ۲۴ ساعت قبل از ثبت نهایی می‌توانند اعتراض کنند.

رضانیا با بیان اینکه تمام گرایشات سیاسی در سطح کشور و استان در بین پیش‌ ثبت‌نام‌کنندگان حضور دارند، خاطرنشان کرد: دولت مردمی ایران قوی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بی‌طرف است و پیگیر یک حماسه پرشور هستیم.

وی متذکر شد: صدا و سیمای مرکز استان و اصحاب رسانه اقدامات ارزشمندی در جهت مشارکت‌افزایی در پیش ثبت‌نام انتخابات انجام دادند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ عباس جهانتاب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار