رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان:

کاروان رسانه‌ای گیلان برای پوشش خبری حماسه اربعین اعزام می‌شوند

«‌دوهندو» از اعزام کاروان رسانه‌ای اربعین از گیلان با هدف مستندسازی و پوشش خبری جلوه‌های زیبای اربعین خبر داد و گفت: همه مواکب مجهز به تجهیزات، ایمنی، امنیتی و ژنراتور برق هستند.
کد خبر: ۶۱۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ - 15August 2023

کاروان رسانه‌ای گیلان برای پوشش خبری حماسه اربعین اعزام می‌شوندبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از رشت، «‌مجید دوهندو» رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان در نشست تخصصی تحلیل جریان اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روایت علماء و بزرگان دین، اجتماع بزرگ اربعین حرکتی در جهت زمینه‌سازی ظهور است به‌همین دلیل دشمنان در تلاشند تا این راهپیمایی خودجوش صورت نگیرد و با وجود هجمه‌های بسیار اما هرسال شاهد برگزاری باشکوه اجتماع اربعین هستیم.

وی با اشاره به حماسه حضور زائران از ملیت‌های مختلف در اجتماع عظیم اربعین گفت: این سیل عظیم از زائران حسینی همه برای ابراز ارادت به راه و هدف سیدالشهدا(ع) در این راهپیمایی شرکت می‌کنند که نشان می‌دهد اربعین جهت‌دار بوده و پیام‌ها دارد.

دوهندو با یادآوری خاطرات سفر اربعین خاطرنشان کرد: زائران از زن و مرد گرفته تا کودک و جوان همه با شرایط مختلف در این اجتماع معنوی جهان حضور دارند؛ بعضاً مشاهده می‌شود که بانوان با فرزندان و کوله‌باری از وسائل و بعضی آقایان نیز با شرایط جسمی خاص در این مسیر گام برمی‌دارند و مردم عراق و مواکب آنها نیز با عشق و ارادت خاصی از زائران پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی قادر به تصویر کشیدن تمام جلوه‌های زیبای این سفر نیست تصریح کرد: مدیران مواکب بی‌ادعا اکنون در حال آماده‌سازی موکب‌ها و تجهیزات برای خدمت صادقانه به زائران هستند و هدف‌شان نیز فقط برگزاری باشکوه مراسم اربعین است؛ این فرهنگ مقاومت، جهادی و ایثار باید در بین مدیران و مردم جامعه نیز زنده شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان با اشاره به ثبت 32 موکب برای گیلان افزود: محل استقرار و ظرفیت پذیرایی مواکب در سایت ستاد عتبات و اربعین بارگذاری شده است؛ از مجموع 32 موکب، 21 موکب در عراق، 3 موکب در نجف اشرف، 3 موکب در مسیر عمود یک تا کربلا، 2 موکب در مرز ورودی مهران و 2 موکب نیز در مرز خسروی مستقر و مشغول خدمت‌رسانی خواهند شد.

دوهندو با بیان اینکه این مواکب‌ به هر زائری از هر کشوری خدمات‌رسانی خواهند کرد گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر زائران و ازدحام جمعیت، با هماهنگی امسال ستاد عتبات و عالیات کرمانشاه و وزیر کشور همه برای تقویت زیرساخت‌ها و مرزهای ورودی پای کار آمده‌اند.

وی همدلی، اتحاد و یکپارچگی مردم عراق در خدمات‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) را ستودنی دانست و بیان کرد: خیران، مردم گیلان و همه آن‌ها که علاقه‌مند هستند سهمی در ساخت و بازسازی عتبات و عالیات داشته باشند به این ستاد مراجعه کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان از اعزام کاروان رسانه‌ای اربعین از گیلان با هدف مستندسازی و پوشش خبری جلوه‌های زیبای اربعین و انعکاس فعالیت‌های مواکب خبر داد و افزود: یکی از امورات ما کارهای فرهنگی و مجازی است که در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه مواکب مجهز به تجهیزات، ایمنی، امنیتی و ژنراتور برق هستند و تمهیدات لازم در حوزه بهداشت، فرهنگ و سایر موضوعات نیز برای مواکب اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار