مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

تبدیل وضعیت ۲ هزار و ۳۴۷ نفر از خانواده شهدا در لرستان

حجت السلام هاشمی گفت: از تبدیل وضعیت ۲ هزار و ۳۴۷ از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در ادارات این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ - 15August 2023

تبدیل وضعیت2هزارو347  نفر از خانواده شهدا در لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «هبت‌الله هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز (سه شنبه) در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، اظهار داشت: بیش از چهار هزار مکاتبه برای تبدیل وضعیت شغلی خانواده‌های ایثارگران و شهدای این استان سال گذشته انجام شد و ۳۱۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در ادارات استخدام شدند.

وی با بیان اینکه وام فرزندآوری برای خانواده ایثارگران دوبرابر است، افزود: تمام خدمات بانکی به خانواده‌های شهدای لرستان از جمله ارائه تسهیلات در باجه‌های واقع در مراکز بنیاد شهید انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: ۱۱۴ گلزار شهدا در این استان وجود دارد که ۱۱۳ مورد بازسازی شده‌است و گلزار شهدای خرم‌آباد با ۱۲۰۰ شهید و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا مهرماه امسال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۱۴۰۰ طرح سپاس در لرستان بیان کرد: این طرح با رویکرد شناسایی و رفع مشکلات خانواده ایثارگران است و رفع مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

هاشمی با بیان اینکه مناسب‌سازی ادارات و معابر برای جانبازان باید در دستور کار مسئولان لرستان قرار بگیرد، گفت: کمیته مناسب‌سازی ادارات خرم‌آباد در فرمانداری این شهرستان برگزار شده‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ابراز کرد: کنگره ملی شهدا، همایش ملی آسیب‌های اجتماعی، راهکار‌ها و چالش‌ها و جشنواره بین‌المللی موسیقی نواحی به میزبانی این بنیاد در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به ساخت یادمان ۵۲ شهید جاویدالاثر در خرم‌آباد اظهار داشت: جانمایی یادمان ۱۶ شهید غریب لرستان در دستورکار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکل جذب فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در بخش خصوصی وجود دارد، افزود: ۲۳۴۷ از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در ادارات لرستان در دو سال اخیر تبدیل وضعیت شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با انتقاد از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگر عنوان کرد: برخی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به خانواده ایثارگران کوتاهی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها