مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

اربعین یک رخداد بزرگ فرهنگی است

نورانی گفت: اربعین یک رخداد بزرگ فرهنگی است، در واقع بزرگترین تجمع بشر در کره زمین محسوب می‌شود و زیبایی‌های بسیاری دارد که مردم به عشق امام حسین (ع) پیاده به سمت مرقد ایشان حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵ - 16August 2023

اربعین یک رخداد بزرگ فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «حسن نورانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان شامگاه دیروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار داشت: اربعین یک رخداد بزرگ فرهنگی است، در واقع بزرگترین تجمع بشر در کره زمین محسوب می‌شود و زیبایی‌های بسیاری دارد که مردم به عشق امام حسین (ع) پیاده به سمت مرقد ایشان حرکت می‌کنند.

وی افزود: در چند روز گذشته مردم را در مناطقی مثل نیشابور و لرستان می‌دیدم که پیاده به سمت مرزها در حرکت بودند؛ دل‌هایی که از وطن خودشان بریده شدند و به سمت کربلا می‌روند و آمادگی پذیرش بیشتر فرهنگ ایثارگری و شهادت را دارند که این یک ظرفیت و فرصت خوبی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در بنیاد وظایفی داریم تا به عنوان خادمان زائران امام حسین (ع) و تا جایی که امکان دارد به زوار خدمت رسانی کنیم؛ البته مردم با شوق و علاقه وصف نشدنی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

نورانی با بیان اینکه برای اربعین چند رویکرد در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: بسیاری از کارهای مد نظر انجام شده و تعداد کارهای مانده باید سریع‌تر انجام شوند؛ شناسایی موکب‌ها، برگزاری جلسات با رؤسای بنیاد شهید شهرستان‌های درگیر برای هماهنگی بیشتر و کارهای فرهنگی از جمله آنها است.

وی افزود: در ورودی‌های استان مثل اندیمشک، بهبهان، ماهشهر و ایذه موکب‌هایی برپا می‌شود، گرچه در سال‌های قبل و به رسم هر ساله این کار انجام می‌شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان کرد: فضاسازی محیط با طرح وصیت شهدا به زبان عربی و انگلیسی در قالب بنر، اجرای گروه‌های سرود و تئاتر خیابانی با جایگاه خاص، پخش فیلم از شهدای مدافع حرم و صحنه‌های مستند، پخش مستندهای ساخته شده توسط بنیاد شهید، استفاده از وصیت‌نامه شهدا و نایب الزیاره بودن از جمله کارهای فرهنگی است که باید در مرزهای استان انجام شود؛ همچنین از ظرفیت شاعران ایثارگر استفاده می‌شود و هر شب یک شخص برنامه اجرا کند.

نورانی ادامه داد: سال‌های گذشته مرز شلمچه به عنوان مرز بین‌المللی در نظر گرفته می‌شد اما امسال چذابه به عنوان مرز بین‌المللی معرفی شده است.

وی عنوان کرد: ظرفیت منحصر به فردی که بنیاد شهید نسبت به سایر ارگان‌ها دارد، خانواده‌های شهدا و ایثارگر هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرده و خانواده‌ها را برای بدرقه زائران در مرزها مستقر کرد؛ برای طرح «نایب الشهید» یک غرفه مناسب در نظر گرفته می‌شود و افرادی که می‌خواستند در این زمینه فعالیت کنند پیش از این اقدام کرده و جایگاه خود را گرفته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: از طرح معروف به «خانه فرار» الگوبرداری شده و با همت بچه‌های مسجد فاطمیه طرحی آماده و ارائه شده که اگر تأیید شود اجرا می‌شود، در این طرح باکس‌هایی با بازی، سناریو و حل معما در نظر گرفته می‌شود که مطالبی یاد می‌گیرند و در پایان چیزی به آنها القا می‌شود که ما قصد داریم شهدا را معرفی کنیم.

نورانی ادامه داد: برنامه‌ریزی و پیگیری شده تا در صورت امکان در محلی مناسب و با هوای مطبوع، ایستگاه سلامت ایثار با چند تخت، دستگاه اکسیژن، دستگاه فشار خون و تست قند خون در پایانه‌های خوزستان ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران مستقر بشوند.

وی عنوان کرد: تا جایی که امکان دارد در غرفه‌ها سیستم خنک کننده تعبیه می‌شود تا افرادی که گرما زده می‌شوند، بتوانند استراحت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار