برگزاری مراسم تکریم آزادگان آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان

مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در سالن جلسات اموزش و پرورش استان با حضور مسئولین و آزادگان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ - 16August 2023

برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در سالن جلسات آموزش و پرورش استان با حضور مسئولین و آزادگان برگزار شد.

«حسن بروشکی»، رئیس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان این نهاد، به جایگاه بلند و ارزشمند آزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: آزادگان مایه افتخار جامعه امروز هستند.

وی با اشاره به این مطلب که شهید محب‌علی فارسی افتخار بزرگی برای جامعه فرهنگیان است، افزود: در کل کشور تعداد ۶۱۴ آزاده از قشر فرهنگیان است که از این تعداد ۸۴آزاده از استان سیستان وبلوچستان است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان ادامه داد: ۹۰ درصد آزادگان بازنشسته، ۵درصد شاغل و ۵درصد فوت شده اند.

این مسئول بیان کرد: در زاهدان از ۴۱ آزاده، منطقه سیستان ۳۶و منطقه بلوچستان ۷ نفر از آزادگان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

«محمد ناظری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن انقلاب اسلامی با با اهمیت برشمردن نقش آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: آزادگان نگین‌های فروزان و درخشان انقلاب اسلامی در زمان اسارت هستند.

وی افزود: دشمن با برنامه ریزی های فراوان قصد ضربه زدن به جامعه ایثارگری را دارد، لذا باید با شناخت به موقع، درست و سریع دشمن وارد عمل یوبم.

وی افزود: در کشور ۴۳ هزار آزاده داریم که از این تعداد ۵۱۴آزاده از سیستان و بلوچستان است

ناظری ادامه داد: تعداد یه شهید در زمان اسارت به شهادت رسیدند و دو شهید بعد از است به شهادت رسیدند .

این مسئول ادامه داد: شهید فارسی از شهدایی است که بعد از اسارت به شهادت رسیدند و افتخاری برای قشر فرهنگیان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها