مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی:

تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی درجه بندی می‌شوند

«حمزه زاده» گفت: تمام تاسیسات گردشگری این استان درراستای استاندارد سازی و با هدف درجه بندی کنترل و رصد کیفی می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 16August 2023

تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی درجه بندی می شوندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «احمد حمزه زاده» مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت مقررات و قوانین مربوط به استانداردهای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط مراکز گردشگری استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶ واحد از تاسیسات گردشگری استان مورد ارزیابی و درجه‌بندی قرار گرفته و موفق به طی مراحل استانداردسازی و اخذ گواهی کنترل کیفیت شده اند.

به گفته وی این اقدامات برای ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل ارائه در تأسیسات گردشگری اجرا می شود و در صورت هر گونه اهمال و سستی با واحدهای متخلف برخورد می شود.

حمزه‌زاده از استاندارد سازی تعداد ۶ واحد از تأسیسات گردشگری آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: به منظور تداوم استانداردسازی واحدهای فعال گردشگری استان، استانداردسازی این واحدها به اتمام رسید و گواهی نامه کیفیت خدمات برای آن‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: واحدهای استاندارسازی شده در سال جاری شامل ۱۱ واحد پذیرایی بین راهی، ۲ سفره خانه سنتی، ۲ هتل آپارتمان و یک هتل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم خودداری گردشگران از اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز تاکید و اظهار کرد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های دارای اقامتگاه های رسمی متعدد و استاندارد است که این مراکز به طور مستمر برای ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرند.

حمزه زاده گفت: با توجه به فعالیت اقامتگاه‌های رسمی و استاندارد در مناطق مختلف استان، انتظار می‌رود گردشگران با مراجعه به مراکز رسمی، اقامت خود در آذربایجان را ثبت کنند و از اقامت در هر گونه واحد اقامتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی یادآور شد: اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز و عواقب آن بر عهده مراجعه‌کنندگان به این مراکز خواهد بود و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی هیچ گونه تعهدی در قبال مشکلات اقامتی اقامت‌گزینان ندارد و به طور جد با این مراکز برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها