سازمان عفو بین‌الملل: اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان فورا آزاد شود

سازمان عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی خواست تا فورا یکی از اسرای فلسطینی مبتلا به سرطان را آزاد کند.
کد خبر: ۶۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ - 16August 2023
سازمان عفو بین‌الملل: اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان فورا آزاد شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی خواست که بدون فوت وقت ولید دقه، اسیر ۶۲ ساله فلسطینی مبتلا به سرطان که در بند این رژیم است را آزاد کند.
 
هبه مرایف، مدیر دفتر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای این سازمان در این رابطه گفت: اوضاع جسمانی ولید دقه نشانگر برخورد‌های شدید و سنگدلانه اسرائیل با فلسطینیان از جمله مبتلایان به بیماری‌های لاعلاج یا بیماران در معرض مرگ است.
 
وی افزود: اوضاع جسمانی ولید در اصل به دلیل قصور پزشکی سازمان زندان‌های اسرائیل وخیم شده است. امسال و پس از سکته‌کردن وی، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی تا ۱۱ روز نپذیرفت که ولید را به بیمارستانی مناسب منتقل کند. این تأخیر باعث عوارضی شد که زندگی او را تهدید می‌کنند. اکنون احتمال دارد که او پشت میله‌های زندان و به صورتی دردناک جان خود را از دست بدهد.
 
مدیر دفتر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل محرومیت اسرا از مراقبت پزشکی مناسب را نقض قوانین بین‌المللی دانست و عنوان کرد که این اقدامات می‌تواند در حد شکنجه شمرده شود.
 
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که بر اساس قوانین سازمان ملل متحد، کمترین حق زندانیان این است که از نظر سطح دریافت خدمات پزشکی با دیگر افراد جامعه برابر باشند و باید به صورت رایگان و بدون تبعیض از خدمات پزشکی ضروری برخوردار شوند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها