فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

آزادگان سند افتخار و پیروزی ملت ایران هستند

سردار کریمی گفت: آزادگان سند افتخار و پیروزی ملت ایران هستند و باید حتماً ماجراهای اسارت گفته، نوشته و به تصویر کشیده شود.
کد خبر: ۶۱۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ - 17August 2023

آزادگان سند افتخار و پیروزی ملت ایران هستندبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در اجلاسیه آزادگان استان اظهار داشت: نام آزادگان سرافراز مایه سربلندی و عزت ملت است و تبیین سیره و منش آزادگان مسیر پیروزی و موفقیت را به جوانان نشان می‌دهد و نام زیبای زنده یاد ابوترابی در تاریخ انقلاب می‌درخشد و امروز باید این شخصیت برجسته به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود.

کریمی اظهار کرد: مدیریت جهادی در بحران که با موفقیت همراه بود مهمترین ویژگی زنده یاد ابوترابی است که علیرغم محدودیت اسارت ایشان حماسه‌های درخشانی با ماندگار گذاشت و امروز وظیفه داریم این شخصیت برجسته برای نسل‌های جدید به خوبی معرفی شود و آزادگان نقش برجسته‌ای در این راستا دارند.

وی ادامه داد: اولین اجلاسیه آزادگان در ذیل ستاد کنگره گامی برای پرداختن به نقش آزادگان و سیره این عزیزان است و امیدواریم با کمک آزادگان اقدامات مهمی در این راستا برداریم.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: توجه به قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، توجه به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگه داشتن ارزش‌ها و سنت‌های الهی در جامعه، توجه به نماز، بصیرت داشتن و توجه به حق‌الناس از مهمترین درس‌های عاشورا است که باید در برابر توطئه‌های دشمنان به آنها توجه داشت.

وی بیان کرد: دشمن بعد از شکست‌هایی که در همه راهبردها و عرصه‌ها خورده جنگ ترکیبی را در دستور کار گذاشته و تحریف واقعیت‌ها و تغییر و تخریب باورهای مردم با توسل به دروغ از طریق سیاه‌نمایی و ضربه زدن به غیرت دینی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و به‌ویژه فضای مجازی و عملیات روانی را در دستور کار گذاشته است که راهبرد آن فریضه مهم جهاد تبیین است و توجه به جهاد تبیین مسیر انقلاب برای تحقق اهداف را هموار می‌کند و آزادگان نقش مهمی در این راستا دارند.

وی یادآور شد: امروز رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب و وحدت و انسجام است و اگر دنبال پیشرفت و اقتدار کشور هستیم باید وحدت و انسجام در همه بخش‌های کشور را حفظ کنیم و بیانات مقام معظم رهبری را در همه بخش‌ها عملیاتی کنیم

کریمی بیان کرد: ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته با جهادهای مختلفی چون اطلاعاتی، امنیتی، دفاعی، نظامی، سازندگی، علمی و فرهنگی حماسه‌های بزرگی خلق کرده و به سطح استراتژیک رسیده و امروز برای ماندگاری نیازمند رسیدن و تحقق سطح ایدئولوژیک است.

وی گفت: امروز جوانان باید خود را مجهز به سلاح جهاد تبیین کنند و حماسه‌های هویت‌ساز انقلاب را برای نسل جدید روایت کنند و رویکرد فریضه مهم جهاد تبیین امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان ایران اسلامی باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله افزود: یکی از مهمترین ابعاد تحقق جهاد تبیین بازخوانی ظرفیت‌ها و توانمندی ملت ایران از شرایط مختلف است و ملتی که با توکل بر خدا و تبعیت از ولایت و تکیه به ظرفیت‌های درونی به بزرگترین موفقیت‌ها دست پیدا کرده امروز می‌تواند قله‌های بلند پیشرفت و سعادت را طی کند.

وی اظهار کرد: صلابت و اقتدار انقلاب اسلامی برگرفته از خون مطهر شهدا و نعمت ولایت فقیه و مجاهدت‌های آزادگان سرافراز است و امروز به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هدایت‌های مقام معظم رهبری فرهنگ شهادت در جامعه زنده است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ شهادت زنده باشد تسلیم و شکست برای آن معنا ندارد.

کریمی افزود: شهدا برای رسیدن به سعادت گام‌های بلندی برداشتند که معرفت، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت را در کنار اطاعت محض از ولایت فقیه داشتند و امروز ما به عنوان ادامه دهندگان راه و مسیر شهدا باید به این مولفه‌ها توجه ویژه داشته باشیم و مکتب شهدا احیاگر اسلام و انسانیت است 

کریمی اظهار کرد: تصویرسازی صحیح از واقعیت‌ها و حماسه‌ها همواره مورد تاکید دین اسلام بوده و امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب تاکید بر تحقق جهاد تبیین داشتند و امروز مقام معظم رهبری این امر مهم را یک فریضه مهم و فوری در برابر توطئه‌های دشمنان می‌دانند و لذا باید جهاد تبیین در کشور نهادینه سازی شود.

کریمی گفت: آزادگان سند افتخار و پیروزی ملت ایران هستند و باید حتماً ماجراهای اسارت گفته و نوشته شود، به تصویر کشیده شود، کارهای هنری فاخر بر روی آن انجام بگیرد و قطعا اجلاسیه آزادگان که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی گامی بلند در این راستا است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین و بیان سیره و خاطرات آزادگان و رساندن آن به نسل جوان و نوجوان امضاء کردن و محکم و قطعی کردن سند پیروزی ملت ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها