ارتقای نمایندگی دیپلماتیک ونزوئلا در فلسطین از دفتر به سفارت

ونزوئلا اعلام کرد که سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در فلسطین را از دفتر به سفارت ارتقا داده است و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از این اقدام کاراکاس استقبال کرد.
کد خبر: ۶۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ - 17August 2023

ارتقای نمایندگی دیپلماتیک ونزوئلا در فلسطین از دفتر به سفارتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ونزوئلا امروز پنج شنبه سطح نمایندگی خود در فلسطین را از سطح دفتر به سفارت ارتقا داد.

بر اساس این گزارش، هر چند ونزوئلا مکان تأسیس سفارت خود در فلسطین را هنوز اعلام نکرده است، ولی وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم ونزوئلا برای افزایش سطح نمایندگی خود از دفتر به سفارت استقبال کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام ونزوئلا تجسم به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط ونزوئلا در آوریل ۲۰۰۹ و بیانگر عمق روابط تاریخی بین دو کشور دوست و حمایت قاطع این کاراکاس از دولت فلسطین و حقوق مردم فلسطین در همه سطوح است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از رئیس جمهور، دولت و مردم ونزوئلا به خاطر حمایت بی حد و حصر از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها و این تصمیم شجاعانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد: با توجه به تلاش‌هایی که برای به حاشیه راندن و نابود کردن مساله فلسطین و نیز نقض‌ها و ظلم‌هایی که با استمرار اشغالگری در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شوند، این تصمیم نقش مؤثری در تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی دارد.

گفتنی است که ونزوئلا سال ۲۰۰۶ دفتر نمایندگی خود در تشکیلات خودگردان فلسطین را در شهر رام‌الله افتتاح کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها