مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

برپایی موکب امام رضا (ع) در کربلا

حجت‌الاسلام «احمدزاده» از برپایی موکب امام رضا (ع) در شهر کربلا در ۱۰ روز منتهی به اربعین و میزبانی از ۲ هزار زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 17August 2023

برپایی موکب امام رضا (ره) در کربلابه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمد احمدزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی جهت برپایی موکب امام رضا (ع) اظهار داشت: این کاروان تدارکاتی برای نهمین سال عازم کربلا می‌شود و این موکب از محل مساعدت‌های خیرین، واقفین و نذرکنندگان برپا می‌شود.

وی افزود: موکب امام رضا علیه‌السلام در شهر کربلا ۱۰ روز منتهی به اربعین میزبان زائرین به استعداد ۲ هزار برادر و خواهر خواهد بود و خدمات فرهنگی، درمانی، پذیرایی و اسکان دریافت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ کامیون تدارکاتی حامل تجهیزات لازم برای استقرار در موکب اعزام خواهد شد، گفت: ۱۰۰ خادم از شهرهای مختلف برای ارائه خدمت در موکب امام رضا علیه‌السلام ثبت نام کرده‌اند که به‌صورت افتخاری خدمت‌رسانی خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: این موکب با یک دستگاه نانوایی سیار با تولید روزانه ۲۰ هزار قرص نان و یک دستگاه کانتینر یخ‌ساز با تولید روز ۲۰۰ قالب یخ بهداشتی، یک دستگاه آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید روزانه ۱۳ هزار لیتر آب بهداشتی و تصفیه‌شده و ۲ دستگاه آبسردکن با ظرفیت ۱۰ شیر خروجی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی قرآنی گفت: اعزام موکب امام رضا علیه‌السلام در ادامه مأموریت‌ها و نیات خیر واقفینی است که در ماه‌ها و سال‌های گذشته کمک به فقرا و نیازمندان را در دستور کار خود قرار دادند و محل اجرای نیت‌های آن‌ها را به صورت امینانه اجرا کردیم و امروز برای اجرای نیات موقوفات و نذوراتی که برای عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام و اقامه عزای حضرت و کمک به مراسم اربعین پیش‌بینی شده بود انجام وظیفه می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تدارکات و پشتیبانی بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای موکب انجام‌ می‌شود.

وی بیان کرد: تأمین آب سرد صحن حضرت علی علیه‌السلام توسط موقوفه محمد جعفربن محمدتقی در اجرای نیت کمک خواهد شد.

احمدزاده بیان داشت: خیرینی که در تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به فقرا پیشگام هستند، در کمک به حرکت عظیم اربعین حسینی پیشتاز هستند و این کمک‌ها با تعظیم شعائر اسلامی هیچ منافاتی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار