امام جمعه مهدیشهر:

«جهاد تبیین» پاد زهر جنگ ادراکی و نرم دشمنان است

حجت الاسلام«بارانی» گفت: هر کشوری که بتواند نخستین روایت را از یک موضوع بیان کند، مردم را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد لذا ترکیب جنگ نرم از جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی و اراده‌ها تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 18August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد بارانی» امام جمعه مهدیشهر در خطبه‌های نمازجمعه مهدیشهر که به میزبانی مصلای این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان اینکه اگر جوان ما به این باور برسد که در مقابله با نامحرم، نگاه خود را برگرداند، به اندازه کل کره زمین برای او ثواب نوشته خواهد شد، اظهار داشت: باید مسائل مرتبط با عفاف و حجاب برای جوانان ما تبیین شود.

وی در دومین بخش از سخنان خود با بیان اینکه امروز عرصه جنگ روایت‌ها است، افزود: هر کشوری که بتواند نخستین روایت را از یک موضوع بیان کند، مردم را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد لذا ترکیب جنگ نرم از جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی و اراده‌ها تشکیل می‌شود.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مثال این جنگ روایت‌ها حادثه عاشورا است که یزید این باور را ترویج داد که امام حسین (ع) علیه خلیفه خروج کرده است، ابراز کرد: قیام علیه ظلم امام حسین (ع) حتی در جنگ روایت‌ها به خروج از حاکم مسلمانان تغییر می‌کند لذا عده‌ای حتی برای کشته شدن امام (ع) شتر و قربانی نذر کردند.

بارانی با بیان اینکه امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و دیگران روایت‌ها را تصحیح کرده و روایت درست را برای مردم بیان می‌کنند که اینجا دقیقاً رویدادی است که به آن جهاد تبیین می‌گوییم، تاکید داشت: این همان نکته‌ای  است رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بیان کردند.

وی با طرح این سئوال که چه می‌شود یک زوج پزشک در اغتشاشات سنگ بر سر شهید آرمان علی وردی بزنند آن هم کسی که برای سلامتی مردم سوگند یاد کرده است، گفت: مشکل این افراد بی سوادی نیست مشکل اینجا است که در جنگ روایت‌ها گیر افتاده و به انحراف رفته است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه تفسیری از انقلاب اسلامی توسط جنگ روایت‌ها در ذهن این افراد گنجانده شده که با واقعیت سازگار نیست، گفت: در اغتشاشات تنها اوباش نبودند که حضور داشتند لذا این حوادث درس بزرگی است.

بارانی بیان کرد: اگر صدام در جنگ تحمیلی به ایران حمله می‌کرد و رزمنده ای شهید می‌شد، همان جا و همان فرد به شهادت می‌رسید اما در جنگ شناختی و ادراکی اگر یک نفر دچار انحراف فکری شود، تاثیر متفاوتی دارد.

وی گفت: در جنگ گرم یک فرد از سپاه اسلام بعد از شهادت کم می‌شد اما در جنگ ادراکی یک نفر اگر تحت تاثیر قرار بگیرد از سپاه اسلام کم و به سپاه کفر افزوده می‌شود لذا این تفاوت اصلی دو جنگ است که پادزهر آن «جهاد تبیین» خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار