مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی:

مقاومت و امید مهمترین درس آزادگی است

سرهنگ کریمی گفت: مقاومت و امید مهمترین درس آزادگی است و آزادگان درس آزادگی را از امام حسین (ع) آموختند.
کد خبر: ۶۱۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ - 18August 2023
مقاومت و امید مهمترین درس آزادگی استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «اغلامرضا کریمی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی امروز جمعه در آیین رونمایی از کتاب «سفیران در بند» اظهار داشت: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است که هیچگاه از یاد و خاطره ملت مقاوم ایران اسلامی پاک نمی‌شود و اگر امروزه در کشور ما آرامش و امنیت وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری‌های شهدای معظم و جانبازان معزز و آزادگان سرافراز است.
 
سرهنگ کریمی افزود: رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان معزز و آزادگان سرافراز، دوران سخت اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق را عزت‌مندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان باعزت در خدمت مردم و نظام هستند.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی ادامه داد: آزادگان ما اسوه صبر و استقامت هستند که هر کدام در چهره خود نشان افتخاری از آزاد مردی دارند و باید امروز ایمان، صبر، پایمردی و عشق به ولایت و رهبری و وطن را از آنها آموخت.
 
وی بیان کرد: مقاومت و امید مهمترین درس آزادگی است و آزادگان درس آزادگی را از امام حسین(ع) آموختند و سختی‌ها نتوانست خللی در روحیه آن‌ها ایجاد کند زیرا عشق به اسلام، امام و ولایت و معنویت عاملی بود تا مقابل شکنجه‌های جسمی و روحی دشمن استقامت کنند.
 
سرهنگ کریمی اضافه کرد: نقش آزادگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و اسارت بی‌نظیر بوده است و این عزیزان اکنون خاطرات بی‌نظیری دارند که سفیران شایسته‌ای برای ملت ما به خصوص نسل جوان محسوب می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی عنوان کرد: آزادگان را می‌توان «شهدای ناطق» نام نهاد زیرا هر یک مانند کتاب گویا، خاطرات سال‌ها مقاومت و هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ شهادت را در گنجینه وجود خود برای ما به ارمغان آورده‌اند.

 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار