امام جمعه زیرکوه مطرح کرد؛

جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی

حجت‌ا‌لاسلام «صباغیان» گفت: در موقعیت کاملا جنگی (جنگ تمام عیار ترکیبی) قرار داریم و نقطه کانونی آن هم حوزه شناختی، ذهن و اندیشه جوانان است لذا در این شرایط باید ببینیم قرارگاه و سنگر کجاست تا بتوانیم جهاد پیروزمندانه موفقی در این جهاد داشته باشیم.
کد خبر: ۶۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 18August 2023

جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی/ لزوم تبیین افتخارات دولت مردمیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه زیرکوه امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز این شهر، ضمن توصیه مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: هیچ کاری بدون تقوا به سرانجام رضایت حق نمی‌رسد و این مهم محتوای کلام امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد در اصلاح و راهبری جامعه و تربیت کادرهای تراز اهمیت زیادی دارد و در مجموع هسته مقاومت فرهنگی است، بیان داشت: بنیان مسجد مرکز انسان‌سازی هم طبق آیات قرآن تقوا است لذا دولت انقلابی باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم توجه ویژه‌ای به مساجد داشته باشد.

امام جمعه زیرکوه یکی از موفقیت‌های پیچیده انقلاب اسلامی را همین شرایط فعلی دانست و تبیین کرد: در موقعیت کاملا جنگی(جنگ تمام عیار ترکیبی) قرار داریم و نقطه کانونی آن هم حوزه شناختی، ذهن و اندیشه جوانان است لذا در این شرایط باید ببینیم قرارگاه و سنگر کجاست تا بتوانیم جهاد پیروزمندانه موفقی در این جهاد داشته باشیم.

حجت‌ا‌لاسلام صباغیان به اول ماه صفر و ورود اهل بیت(علیهم‌السلام) به شام و شهادت امام ‌مجتبی(ع) و حضرت رقیه(س) اشاره کرد و افزود: امام‌ حسن(ع) در زمان خودشان آماج جنگ روایت‌ها قرار گرفته و مظلوم‌ترین امام بعد از پدر بزرگوارشان بودند اما بیداری افکار عمومی را با آن صلح اثرگذارشان رقم زدند که یکی از مهم‌ترین علل قیام سرخ امام حسین(ع) بود.

وی به آغاز هفته دولت و تبیین افتخارات دولت مردمی اشاره و تأکید کرد: آمار بزرگ راهسازی، خانه‌سازی، مراکز صنعتی، اصلاح امور کشاورزی، ایجاد مراکز درمانی، سد و نیروگاه در دورترین‌ مناطق کشور حقیقتا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخارآفرین و از افتخارات دولت مردمی است.

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با همه این افتخارات عیوب را نیز بر شمردند و وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، نگاه به خارج، استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن را بیان فرمودند که نتیجه اینها بیکاری جوان‌ها و گرفتاری‌هایی مانند تورم شده است.

حجت‌ا‌لاسلام صباغیان با تأکید بر اینکه رهبری راه‌حل مشکلات را اقتصاد مقاومتی، مولد و دانش‌بنیان شدن، جوان‌گرایی و جهاد و تلاش شبانه‌روزی مبتنی بر اخلاص ذکر کردند و افزود: ایران اسلامی در دوران انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و سلول‌های بنیادین جایگاه مرجعیت را رقم زده و اینها باید تبیین شود و «جهاد تبیین» نیز همین موارد است.

وی به حادثه شاهچراغ اشاره و گفت: گرچه داعش محور این عملیات‌ها بوده اما بازیگران و بازیچه‌های استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و متحدان غربی به سرکردگی آمریکا هستند که با هدف تحریک گسل‌های مذهبی این جنایات را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار