نویسنده و پژوهشگر عنوان کرد؛

آموزش ابزاری برای صیانت از خاطره نگاری دفاع مقدس

«شاهرضایی» آموزش را ابزاری برای صیانت از خاطره نگاری دفاع مقدس دانست و گفت: همین ضرورت منتج به تشکیل شورای خاطره‌نویسی (مستندنگاری) شد و آموزش‌های سراسری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ - 19August 2023

آموزش ابزاری برای صیانت از خاطره نگاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، بیستمین دوره نشست تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس با موضوع دایره‌های مستندسازی در دفاع مقدس (زندگی‌نامه نویسی) با حضور وبیناری سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد.

در این نشست «سید رضا میربابا» معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «شاهرضایی» مجری و کارشناس، «معصومه رامهرمزی» نویسنده دفاع مقدس، «نصرت الله محمودزاده» نویسنده دفاع مقدس مباحثی را در خصوص زندگی نامه نویسی و مستند نگاری دفاع مقدس ارائه کردند.

«محسن شاه‌رضایی» نویسنده و پژوهشگر، آموزش را ابزاری برای صیانت از خاطره نگاری دفاع مقدس دانست و گفت: همین ضرورت باعث شد از حدود ده سال پیش شورای خاطره‌نویسی (مستندنگاری) تشکیل شد و آموزش‌های سراسری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه معرفی و شناساندن نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس و آثارشان در سطح ملی به جوانان و نسل امروز است.

نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه بیستمین دوره کارگاه را به میزبانی استان مازندران برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این کارگاه با محوریت موضوعات دانشی (سوژه یابی، نثر، لحن و بیان) و مهارتی (چگونگی مصاحبه و تدوین، کد گذاری و...) با حضور نویسندگان برگزار می‌شود.

شاه‌رضایی با بیان اینکه به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مجموعه مباحث دوره‌های گذشته در «نشریات پلاک هشت» مکتوب شده است، اذعان داشت: این نشریات تحت عنوان کتاب «خاطره نویسی در زیست بوم دفاع مقدس» با موضوع آخرین یافته‌های علمی توسط جمعی از نویسندگان تدوین و در اختیار جامعه نویسندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها