مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی خبر داد؛

تدارک ۲ هزار برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: ۲ هزار برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۶۱۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 19August 2023
تدارک ۲ هزار برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزیبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مظهر صفات ارزشمندی است که ملت ایران را در تاریخ ماندگار کرده و امروز این فرهنگ نجات بخش برای سایر ملت‌ها به عنوان الگویی می‌درخشد و امروز وظیفه داریم از این گنج عظیم به خوبی بهره برداری کنیم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در سال جاری با شعار «ما متحد هستیم» هستیم در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی هدایت اجرای برنامه‌ها را برعهده خواهد داشت و کلیه دستگاه‌های اجرایی در این ستاد مسئولیت دارند.
 
وی با تشریح مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری بیان کرد: استماع بیانات مقام معظم رهبری و همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در ۳۰ شهریور ماه با حضور ایشان، رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدا، همایش‌های استانی، تجلیل از سربازان، نشست‌های روایتگری عملیات‌ها، رونمایی از کتاب و اجرای گروه‌های سرود، نمایش و تئاتر از جمله مهمترین برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس سال جاری است.
 
کریمی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌های ویژه ای در این مراکز مهم تدارک دیده شده که از زنگ مقاومت و یادواره‌های دانش آموزی تا محافل جهاد تبیین و همایش‌های علمی برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور برگزاری رژه نیروهای مسلح است و البته با توجه به تقارن این روز با جمعه نیاز به همفکری دستگاه‌های نظامی و انتظامی است که زمان دقیق رژه اطلاع رسانی خواهد شد و در کنار این برنامه رژه خودرویی و موتوری و اجرای سرود بسیجیان برگزار خواهد شد و با توجه به رویکرد جدید ستاد گرامیداشت سعی می‌شود به نقش بانوان به طور ویژه پرداخته شود.
 
۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران تجلیل می‌شوند
 
وی اضافه کرد: به جهت نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران استان نیز برنامه ریزی شده است که در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین ۵۰۰ نفر تجلیل می‌شوند و تا پایان سال این تعداد به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: مهمترین محور در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس محتوا و همان تحقق جهاد تبیین است و نسل جوان و جدید جامعه باید با حماسه‌ها و افتخارات دفاع مقدس آشنا شود و لذا جهاد تبیین با استفاده از روش‌های خلاقانه و ابتکارانه باید مد نظر باشد.
 
وی بیان کرد: در مجموع با همراهی مردم و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه با رویکرد جدید در استان هدف‌گذاری شده است.
 
کریمی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تئاتر خیابانی، شب شعر و شب خاطره با رویکرد جهاد تبیین و رفع شبهات به منظور جلوگیری از تحریف دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد و در هفته دفاع مقدس افتتاح پروژه‌ها و یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف استان را نیز خواهیم داشت تا این مجموعه‌ها به عنوان یک پایگاه فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرند.
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار