مقام عراقی:

بغداد برای جلوگیری از نفوذ ترکیه به مسکو متوسل می شود

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن خصصمانه خواندن اقدام اخیر ترکیه، از احتمال روی آوردن بغداد به مسکو برای جلوگیری از نفوذ آنکارا خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ - 05December 2015

بغداد برای جلوگیری از نفوذ ترکیه به مسکو متوسل می شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در پی استقرار نظامیان ترکیه به پایگاهی در نزدیکی موصل، «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، اعلام کرد پارلمان ترکیه به زودی موضوع «اقدام خصمانه ترکیه» را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که عراق توانایی لازم برای پاسخ دادن به این اقدام خصمانه ترکیه را دارد اما اگر مجبور شود برای جلوگیری از نفوذ ترکیه، به روسیه روی خواهد آورد. الزاملی افزود: اقدامی که ترکیه انجام داد نقض آشکار حاکمیت عراق بود.

این مقام عراقی افزود: حضور نظامیان ترکیه در اطراف استان نینوا با هماهنگی «اثیل النجیفی» استاندار پیشین موصل و بدون اطلاع دولت عراق صورت گرفته است.

الزاملی یادآور شد: وزارت پیشمرگه عراق نیز تاکید کرده است که از نفود نظامیان ترکیه بی اطلاع بوده است.

گفتنی است ترکیه روز گذشته شماری از نظامیان خود را که پیش از این عملا در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل منتقل کرده است. بنا بر اعلام ترکیه، این نیروها با آگاهی ائتلاف ضد داعش در این منطقه مستقر شده اند و هدف آنها آموزش نیروهای عراقی است.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار