مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی اقتدار آفرین برای کشور است

سردار «وحیدی» گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی اقتدار آفرین برای کشور است و همه اساتید، نخبگان و خواص بایستی برای تبیین ارزش‌های این فرهنگ در جامعه پای کار آیند.
کد خبر: ۶۱۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ - 19August 2023

فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی اقتدار آفرین برای کشور است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم افتتاحیه دومین دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، امروز (شنبه) با حضور جمعی از اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، کردستان و کرمانشاه در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد.

در این مراسم سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان رشادت‌های مردم این استان در پیروزی انقلاب و سال‌های ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: این استان مشهد ۳۶ هزار شهید گلگون کفن و به تعبیر مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله گروهک‌های دمکرات و کومله با ایجاد نا امنی در جاده‌ها و اشغال برخی شهر‌ها فضای این استان را ملتهب کردند. اما مردم این استان هنگامی که دفاع مقدس آغاز شد علارغم مقابله با دمکرات و کومله در داخل، در مرزی به طول ۲۳۰ کیلومتر نیز با رژیم بعث عراق به مبارزه پرداختند و رزمندگان بسیاری را نیز عازم جبهه‌های جنوب کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: در این استان تعداد ۱۵ عملیات بزرگ برون مرزی به طرف عراق صورت گرفته است.

وی افزود: وجود ۳۶ هزار شهید، ۲۴ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهید بومی، بیش از ۱۹ هزار جانباز، ۲ هزار آزاده و بیش از ۶۰۰ شهیده زن گواه مجاهدت‌های فراوان مردم این خطه در دفاع از انقلاب و اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به همت دانشگاه آزاد این دانشگاه را پیشتاز در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی کرد.

سردار وحیدی اظهار داشت: اگر امروز فرهنگ دفاع مقدس در جامعه به معنای واقعی ساری و جاری باشد بسیاری از مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف حل خواهد شد.

وی از فرهنگ دفاع مقدس بعنوان فرهنگ اقتدار آفرین برای کشور یاد کرد و گفت: لذا همه اساتید، نخبگان و خواص بایستی برای تبیین ارزش‌های این فرهنگ در جامعه پای کار آیند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار