معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ساده ضامن سلامتی زائران اربعین است

«ذاکری» گفت: زائران حسینی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین را دارند با رعایت نکاتی بسیار ساده می‌توانند سلامتی خودشان را در این مسیر حفظ کنند.
کد خبر: ۶۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ - 20August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «عبدالجبار ذاکری» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ‌امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تجمعات انبوه، بیماری‌های مهمی مانند بیماری های قابل انتقال از آب و مواد غذایی و بیماری های تنفسی ویروسی، سلامت افراد را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: افراد شرکت کننده در این تجمعات می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی همچون استفاده از آب سالم بسته‌بندی شده، مصرف غذای سالم بهداشتی و رعایت بهداشت فردی، از ابتلای خود و دیگران به این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: زائران اربعین حسینی برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی و واگیردار باید قبل از صرف غذا به صورت منظم دست‌های خود با صابون مایع بشویند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان افزود: از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه به ویژه پنیر و کره و شیر محلی غیر پاستوریزه خودداری شود، قبل از مصرف مواد غذایی کنسرو شده 20 دقیقه آنها را بجوشانید و به علائمی مانند کنسروهای باد کرده، زنگ زده، سوراخ شده و کنسروهایی که مواد داخل آن بوی نامطبوع دارند توجه داشته باشید. تا حد امکان برای مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای از لیوان های گیاهی استفاده کنند زیرا لیوان های پلاستیکی مناسب مایعات داغ نیستند.

وی اضافه کرد: رعایت مسائل بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها قبل از غذا خوردن، نوشیدن آب معدنی پلمپ شده، شستن صحیح و کامل میوه‌ها، غذا خوردن در اماکن و موکب‌هایی که بهداشت مواد غذایی را رعایت می‌کنند، بسیار قابل توجه است.

ذاکری تصریح کرد: به افرادی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، توصیه می‌شود که به علت وجود گرد و غبار احتمالی ماسک استاندارد با خود به همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درصورت علایم گوارشی مانند اسهال حتما به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی یا پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها