در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: نقش بی‌بدیل مساجد در دوران دفاع مقدس/ دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران در کودتای ۲۸ مرداد

چمران گفت: مساجد در فرهنگ اسلامی ما جایگاه والایی دارد و شهر‌های اسلامی حول آنها شکل گرفته‌اند و باید تلاش کنیم در طراحی شهرسازی ما مساجد مدنظر قرار گیرند.
کد خبر: ۶۱۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ - 20August 2023

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: نقش بی‌بدیل مساجد در دفاع مقدس/ دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران در کودتای ۲۸ مرداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و هفتاد و یکمین جلسه شورا که امروز (یکشنبه) برگزار شد، با یادآوری ۲۸ مرداد کودتای ننگین آمریکا برای بازگرداندن شاه، اظهار داشت: شاه پس از این کودتا دوباره به ایران برگشت این کودتا اولین نشانه و کار دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران بود.

چمران با بیان اینکه آمریکا خیلی سریع و روشن و با پولی که هزینه کردند عده‌ای را در داخل جذب کردند، گفت: کودتایی در ۲۵ مرداد شروع شد که با شکست روبرو شد و با تحرکاتی که داشتند در ۲۸ مرداد دوباره کودتا کردند و به ساختمان رادیو و نخست وزیر حمله کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعد از این کودتا آمریکایی‌ها با قلدری و استبداد سرلشکر زاهدی را سرکار آوردند و از او حمایت کردند.

وی افزود: امروز کسانی که می‌گویند با آمریکا ارتباط برقرار کنیم باید از تاریخ درس بگیرند.

چمران با گرامی‌داشت ۲۹ مرداد روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد در فرهنگ اسلامی ما جایگاه والایی دارد و شهر‌های اسلامی مسجد محور هستند و براساس حول یک مسجد بزرگ شکل گرفته‌اند و باید تلاش کنیم مسجد در طراحی شهرسازی ما مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از مسجد شروع شد، گفت: مساجد در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند و اعزام‌ها از مساجد صورت گرفته است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار