معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع:

ساخت نیروگاه‌های «سی اچ پی» در دستور کار وزارت دفاع است

«نامجوی» گفت: در چهار سال گذشته، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک، یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است و ساخت نیروگاه‌های «سی اچ پی» را هم در دستور کار دارد.
کد خبر: ۶۱۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 20August 2023

مهدی نامجویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «مهدی نامجو» معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌مناسبت «روز صنعت دفاعی» در برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان، با بیان اینکه وزارت دفاع به‌منظور تقویت اقتدار دفاعی و توانمندی ملی، در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی، املاک و اراضی، و انرژی اقدامات فراوانی را انجام داده است، اظهار داشت: وزارت دفاع با توجه به بند «م و ل» ماده چهار قانون تشکیل وزارت دفاع، در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز نیرو‌های مسلح، اقدامات متعددی را صورت داده است؛ این پروژه‌ها شامل پروژه‌های پیچیده‌ای است که زیرساخت‌های لازم را برای تأمین محصولات نیرو‌های مسلح را فراهم می‌کنند.

نامجوی افزود: علاوه بر این، نیرو‌های مسلح در حوزه‌های املاک و اراضی و کاداستر، در دستگاه‌های اجرایی پیشتاز هستند؛ همچنین در پاکسازی میادین مین، که کشور ما دومین کشور آلوده به مین بوده است، فعالیت می‌کنند. این مأموریت از دهه ۸۰ به وزارت دفاع واگذار شده و تاکنون به پاکسازی اراضی اقدام شده است. هر ساله حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پاکسازی می‌شود و سپس این اراضی برای توسعه پایدار و استفاده در چرخه تولید و معیشت مردم استفاده می‌شوند.

وی همچنین گفت: در حوزه انرژی صنایع وزارت دفاع، تلاش برای تأمین برق خود و برنامه‌ریزی جامع در حدود ۳۰۰ مگابایت صورت گرفته است. در چهار سال اخیر، در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک، یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است و ساخت نیروگاه‌های «سی اچ پی» نیز در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد؛ همچنین، وزارت نیرو نیز برای ظرفیت‌گذاری در این حوزه، برنامه‌ریزی کرده است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: وزارت دفاع، به عنوان عضوی از کشور، به تولیدات خود و کمک به تولید برق کشور توجه ویژه‌ای دارد و این اقدامات در طول چهار سال آینده عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها