کنگره ملی ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار شد

کنگره ملی ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور پرشور و گسترده مردم شهیدپرور و ولایتمدار اردبیل با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» در ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 20August 2023

کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل آغاز شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب اسلامی استان با حضور میهمانان کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.

دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل طی روزهای اخیر با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و از بیانات گهربار ایشان بهره‌مند شدند و بیانات معظم له امروز در این کنگره پخش شد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی این کنگره بود و برنامه‌های متنوعی نیز برای این کنگره پیش بینی شده بود.

اجرای سرود شهدا توسط بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو گروه‌های سرود کانون‌های مساجد از جمله برنامه های پیش‌بینی شده در این کنگره بود.

در کنار برگزاری کنگره، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیروهای مسلح استان در محوطه ورزشگاه رضازاده برپا شده بود و نیروهای مسلح استان توانمندی خود را اعم از تجهیزات و ادوات جنگی و سایر توانایی‌های رزمی به نمایش گذاشتند.

ستاد برگزاری این رویداد ملی، طی دو سال اخیر و تا قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، حدود ۲ هزار یادواره در نقاط مختلف استان و ده‌ها پیش‌اجلاسیه‌ از جمله برای دانشجویان و دانش‌آموزان، کارگران، بانوان، هنرمندان، ورزشکاران، اصناف، شهدای اهل تسنن استان و سایر اقشار برگزار کرده است.

بعد از برگزاری کنگره ملی ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل قرار است به فاصله هر پنج سال نیز یک کنگره ملی برای شهدای استان برگزار شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. مردم این استان سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲۰ شهید جاوید الاثر، یکهزار و ۲۵۹ آزاده، بیش از۱۰ هزار جانباز و۱۰ شهید مدافع حرم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار