مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

انتشار فراخوان ‌جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در خراسان جنوبی

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به فراخوان چهاردهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت، گفت: چهاردهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی در دو بخش عمومی و ویژه پذیرای آثار شاعران استان است.
کد خبر: ۶۱۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 20August 2023

فراخوان ‌جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در خراسان جنوبی منتشر شدسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، از فراخوان چهاردهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و اظهار داشت: جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، بیان داشت: چهاردهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی با هدف تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌ها و معیار‌های امروزی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تبیین راهکار‌های ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس و تمرکززدایی و هویت‌بخشی به فعالیت شعرای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع مقدس، فعال‌سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت در سراسر کشور و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه چهاردهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی در دو بخش عمومی و ویژه پذیرای آثار شاعران استان است، گفت: شعر دفاع مقدس و مقاومت، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌ا‌لمللی اسلامی، شعر دفاع مقدس، ولایت‌‌محوری و جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش‌آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و سرود و ترانه، دفاع مقدس و جلوه‌ای از قرآن و انسان‌سازی، از قیام گوهرشاد تا شهدای عفاف از محورهای جشنواره در بخش عمومی است.

وی دفاع مقدس و سرداران شهید استان را از محورهای بخش ویژه این جشنواره ذکر کرد و افزود: اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شوند و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آثار درج شده باشد و هر شاعر حداکثر پنج اثر می‌تواند ارسال کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: مهلت شرکت در مرحله استانی این جشنواره تا ۳۱ شهریور است و افراد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس خراسان جنوبی واقع در خیابان غفاری بیرجند ارسال کنند.

سرهنگ فلاحی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه و یا از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به شماره 09152693053 و یا از طریق ایمیل Jashnvareh.defamoghadas@gmail.com ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محور‌های مختلف در اختیار داوران شاخص قرار خواهد گرفت لذا ضروری است شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محور‌های مشخص شده در فراخوان مشخص کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار