بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت روز صنعت دفاعی؛

«صنعت دفاعی» از عناصر اصلی قدرت درون‌زای جمهوری اسلامی ایران است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تأکید کرد: صنعت دفاعی از عناصر اصلی قدرت درون‌زا و قابلیت دفاعی اطمینان‌بخش و بازدارنده است که دست بلند جمهوری اسلامی را برای دفاع قاطع از منافع و امنیت ملت، قدرتمند و پرصلابت کرده است.
کد خبر: ۶۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ - 21August 2023

بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت روز صنعت دفاعیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

۳۱ مرداد روز بزرگداشت صنعت دفاعی یکی از مواهب الهی و هدایای ارزشمند انقلاب اسلامی است. در کنار خدمات و فرصت‌های فراوان و درخشان انقلاب اسلامی برای کشور، استقلال، آزادی، عزتمندی؛ روح خودباوری و خوداتکایی و اعتماد به ایران و ایرانی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که اوج تجلی آن در صنعت دفاعی به بار نشسته به گونه‌ای که امروز صنعت دفاعی در بخش‌های گوناگون بر قله‌های رفیع علم و دانش ایستاده و بر لبه‌های جدید‌ترین فناوری‌های جهان در این حوزه حرکت می‌کند.

پیشرفت‌های شگرف در حوزه رزم زمینی، هوایی، دریایی، فضایی، جنگ الکترونیک، سایبری و شناختی و سایر حوزه‌ها، مدیون سال‌ها اعتماد به جوانان و نخبگان، عزم و اراده جهادی، کار و تلاش خستگی‌ناپذیری است که الگویی از کارآمدی را به تصویر کشیده است به طوری که در عرصه مأموریت‌های سازمانی و تولید محصولات پیشرفته دفاعی، سربلندانه، عملکرد و نتایج درخشانی را به محضر ملت شهیدپرور ایران اسلامی تقدیم نموده است.

صنعت دفاعی پرتوان و ظرفیت‌های بالا برای طراحی، ساخت و تولید و پاسخ‌گویی به‌موقع به نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح از عناصر اصلی قدرت درون‌زا و قابلیت دفاعی اطمینان‌بخش و بازدارنده است که دست بلند جمهوری اسلامی را برای اعمال اراده و دفاع قاطع از منافع و امنیت ملت، قدرتمند و پرصلابت نموده است.

امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بازیگر فعال، راهبردی و‌ تعیین‌کننده در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرینی نموده و ضمن عقب راندن دشمنان از نیات و ادبیات قلدرمآبانه و استکباری گذشته، مرز‌های جدیدی را برای آنان ترسیم نموده است.

مدیران، محققان، متخصصان و آحاد کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به‌عنوان متولی صنعت دفاعی در کشور، خود را متعهد به حرکت توقف‌ناپذیر در مسیر نوآوری و تولید علم و فناوری و پیشرفت‌های دفاعی در راستای تولید امنیت و دفاع از اسلام، انقلاب، میهن عزیزمان می‌دانند و در این راه از بذل جان دریغ نخواهند کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی و شهدای والامقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه شهیدان گرانقدر دکتر چمران، سرلشکر نامجوی، سرلشکر فکوری، همچنین شهید فخری‌زاده و دیگر دانشمندان و کارکنان شهید دفاعی کشور، در ظل توجهات حضرت بقیةالله الاعظم تا تحقق کامل آرمان‌های بلند بنیانگذار و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تحت هدایت داهیانه رهبر و مقتدا و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بر تداوم این راه نورانی تأکید می‌نمایند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار