وزیر برق سوریه:

حضور اشغالگران آمریکایی باعث ایجاد بحران انرژی در سوریه شده است

الزامل، با اشاره به اشغالگری نظامیان آمریکایی در بخش بزرگی از مناطق شمال شرق این کشور گفت: همین مسأله باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در بخش تولید برق در سوریه شده است.
کد خبر: ۶۱۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 21August 2023

حضور اشغالگران آمریکایی باعث ایجاد بحران انرژی در سوریه شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الثوره، «غسان الزامل» وزیر برق سوریه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: سلطه اشغالگران آمریکایی بر بخش بزرگی از مناطقی که دربرگیرنده دکل‌های انتقال انرژی در شمال شرق سوریه هستند باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای مردم این کشور و اوضاع تولید برق در سوریه شده است.

وی در ادامه افزود: میزان نیاز روزانه کشور به برق به ۶ هزار مگاوات می‌رسد و این در حالیست که تنها حدود ۲ هزار مگاوات برق تولید می‌شود. این میزان با پایان ماه سپتامبر آتی به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

الزامل اضافه کرد: سیاست‌های دولت سوریه بر ۲ محور استوار است؛ نخست بازسازی سیستم تولید برق کشور و اجرای عملیات مربوط به تعمیر این سیستم‌ها و دوم متنوع کردن منابع انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید.

اشغالگران آمریکایی علاوه بر آنکه بخش‌های مهمی از خاک سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند در اطراف میادین نفتی و گازی از جمله میادین العمر و کونیکو مستقر شده و ذخایر ملی سوریه را با استفاده از تعداد زیادی تانکر از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

چندی قبل نیز وزیر دفاع سوریه اشغالگری و چپاول منابع طبیعی مناطق اشغالی از سوی اشغالگران آمریکایی را یکی از تهدید‌ها و چالش‌های جهانی عنوان و اشغال سوریه از سوی آمریکا، چپاول منابع طبیعی آن و حمایت از تروریست‌ها و جدایی‌طلبان را به عنوان مثال بارز اشغالگری مطرح کرد.

حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه در حالی تحت پوشش مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد که دولت این کشور بار‌ها خواهان بیرون راندن نظامیان آمریکایی از خاک این کشور شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار