مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی در سامانه سماح

«دستگردی» با اعلام اینکه تا روز ۲۴ مرداد بیش از ۱۶ هزار نفر از استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ستاد فرهنگی اربعین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در هماهنگی با دولت عراق، شعار «حیاتنا الحسین» را به عنوان شعار اربعینی امسال انتخاب کرد.
کد خبر: ۶۱۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 21August 2023

ی«حسین دستگردی» مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با بیان اینکه ثبت‌نام سفر عتبات در ایام اربعین از تاریخ سوم مردادماه آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه تا روز ۲۴ مرداد بیش از ۱۶ هزار نفر از استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، بیان داشت: ستاد فرهنگی اربعین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در هماهنگی با دولت عراق، شعار «حیاتنا الحسین» را به عنوان شعار اربعینی امسال انتخاب کرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اعلام اینکه از مجموع زائران اربعین حسینی ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر مرز مهران و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز دیگر مرز‌ها را برای اعزام انتخاب کرده‌اند، افزود: ۱۰ هزار نفر وسیله سفر خود را خودروی شخصی، ۵ هزار نفر اتوبوس و یک هزار نفر نیز وسایل نقلیه دیگر را انتخاب کرده‌اند.

دستگردی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام متقاضیان فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، بیان داشت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی سماح به نشانی https://samah.haj.ir ثبت‌نام و ثبت‌نام در این سامانه رایگان و فقط هر فرد مبلغ ۳۵ هزار تومان بابت خدمات بیمه‌ای و خدمات پزشکی و درمانی پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: زائران باید در نظر داشته باشند که حداقل مهلت انقضاء گذرنامه باید شش ماه باشد که در غیر این صورت کشور عراق از ورود زائر به داخل خاک این کشور ممانعت خواهد کرد، لذا بهتر است هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه خود اقدام و به روزهای آخر موکول نکنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص نحوه اخذ گذرنامه، توضیح داد: زائرانی که گذرنامه آن‌ها از یکم فروردین سال ۹۵ به بعد است و اعتبار آن تمام شده می‌توانند به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه و با نصب برچسب گذرنامه را شش ماه تمدید کنند و همچنین افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند برای دریافت گذرنامه موقت به اداره گذرنامه و افرادی که قصد دریافت گذرنامه اصلی دارند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

دستگردی از زائران خواست ثبت‌نام در سامانه سماح را به روزهای آخر موکول نکنند و گفت: ثبت‌نام‌ها تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود و تنها شرط زیارت و حضور زائران در همایش عظیم اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها