یک عضو ائتلاف فتح:

هدف تحرکات نظامی اخیر آمریکا، بحران‌سازی در عراق است

الحیانی، معتقد است که هدف اصلی آمریکا از تحرکات نظامی اخیر در عراق، بحران‌سازی برای دولت مرکزی در بغداد است.
کد خبر: ۶۱۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 21August 2023

هدف تحرکات نظامی اخیر آمریکا، بحران‌سازی در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمود الحیانی» یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح عراق ضمن تأکید بر این نکته که تحرکات نظامی آمریکا بخشی از طرح بحران آفرینی برای دولت فعلی در بغداد است، اظهار داشت: مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور هنوز اجرایی نشده است.

در مصاحبه با المعلومه در این خصوص افزود: بر اساس چشم‌انداز فعلی، این حرکت‌ها راه را برای نبرد در سوریه بین آمریکا و روسیه هموار می‌کند. این در حالی است که تفاسیر سیاسی تغییر کنترل سوریه از سوی آمریکا و روسیه را تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: اظهارات واشنگتن در خصوص تحرکات و انتقال نیرو‌ها قانع کننده نیست و با توافقات امنیتی و راهبردی بین آمریکا و عراق مغایرت دارد. تحرکات نظامی واشنگتن بخشی از طرح ایجاد بحران در مقابل دولت فعلی عراق است.

الحیانی درباره موضع دولت در خصوص اخراج نیرو‌های نظامی از عراق تاکید کرد: مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های رزمی آمریکایی تاکنون اجرایی نشده است.

از سوی دیگر، «عقیل الطایی» کارشناس امنیتی و نظامی عراقی پیشتر در گفت‌وگو با المعلومه تأکید کرده بود که آمریکا به خواسته‌های دولت عراق مبنی بر لزوم حذف نیرو‌های رزمی و حفظ نیرو‌های آموزشی اهمیتی نمی‌دهد و هدف واشنگتن، به دست گرفتن زمام اداره امور و سیاست در عراق است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار