مدیرکل حفظ آثار دفاع‌مقدس آذربایجان غربی:

اساتید درس دفاع مقدس به تاسی از راویان کربلا مروج فرهنگ دفاع مقدس هستند

سردار «وحیدی» گفت: اساتید درس دفاع مقدس با تاسی از راویان کربلا وظیفه دارند بدون اغراق و تحریف مروج فرهنگ دفاع مقدس باشند.
کد خبر: ۶۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 21August 2023

اساتید درس دفاع مقدس به تاسی از راویان کربلا مروج فرهنگ دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه دومین دوره توان افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس که در محل دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه (س) به رسالت خطیر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در روایتگری واقعه عاشورا و بیان مظلومیت‌های امام حسین (ع) و یارانش اشاره کرد و اظهار داشت: شما اساتید دفاع مقدس با تاسی از این دو راوی کربلا امروز وظیفه دارید بدون اغراق و تحریف مروج فرهنگ دفاع مقدس باشید.

وی افزود: همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند جبهه بهترین دانشگاه بود و فارغ التحصیلان آن امروز همین شما اساتید و پیشکسوتان درس دفاع مقدس هستید که عمر خود را صرف دفاع از نظام و پیروی از ولایت و حفظ تمامیت عرضی کشور کردید.

سردار وحیدی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی این ایام را جلوه‌ای از اتحاد و همبستگی مسلمانان و نمایشگر قدرت اسلام دانست و اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان امسال این بزرگترین تجمع انسانی همانند دهه اول محرم و حتی به مراتب باشکوهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی با گرامیداشت روز جهانی مساجد نقش این اماکن مقدس را در تربیت دینی جامعه بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: اگر امروز جوانان ما از طریق مساجد به درستی تربیت دینی و از طرف خانواده تربیت اجتماعی و توسط دانشگاه‌ها تربیت فرهنگی وعلمی شوند شاهد مشکلات کمتری در جامعه خواهیم بود.

«محمد رضا ولیلو» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز در این مراسم گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند.» لذا بر همین اساس دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور وظیفه دارند این گنجینه عظیم که مجموعه علوم مختلف را در بر دارد استخراج و در اختیار جوانان قرار دهند.

«داوود میرزایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در ادامه اظهار داشت: رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس با اتصال به قدرت لایزال الهی جنگ را مدیریت و عرفان عملی را تجربه کردند.

وی به نقش مهم اساتید درس دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: تدریس درس دفاع مقدس با کتاب‌های دیگر فرق دارد چراکه این کتب نقش تببن واقعیت‌های دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران را دارد و نباید از باب رفع تکلیف به آن پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار