یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون سرخ شهیدان

پیاده‌روی اربعین نشانه این است که خداوند بر روی شهادت، خون شهید و راه شهدا ارزش‌گذاری کرده است؛ یعنی حاصل آن همه خون‌هایی که در باز شدن راه کربلا ریخته شده، امروز این کنگره بزرگ جهانی شکل گرفته است و این به‌معنای تأثیرگذاری خون شهداست.
کد خبر: ۶۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۳ - 22August 2023

پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون سرخ شهیدانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس – سید محمدجواد میرخانی؛ قدم به قدم در مسیر عشق پا می‌گذارند، آن‌هایی که از اقصی‌نقاط عالم آمده‌اند به پابوسی شاه عالم و این مسیر، مسلمان و مسیحی و کلیمی نمی‌شناسد، همه می‌آیند. آری! مسیر نجف به کربلا، مسیرِ عشق‌بازی است، مسیری که برای هموار ساختن آن و استمرار پیروزی خون بر شمشیر، خون‌ها ریخته شده و برای جاری بودن خون در رگ‌های «اسلام ناب محمدی» جان‌ها فدا شده است؛ جان‌های جان‌فداهای بزرگی همچون حاج‌قاسم‌ها، ابومهدی‌ها و همه آن کسانی که پس از حادثه عاشورا تاکنون برای رسیدن به سرزمین نینوا یا جان خود را فدا کردند و یا این‌که از دست و پای خود گذشتند. آری! این مسیر، مسیرِ عشق‌بازی است.

«دفاع مقدس» عرصه‌ای از عشق‌بازی برای رسیدن به کربلاست؛ آن‌هایی که پرچم یاحسین (ع) در دست داشتند و یا پیشانی‌بند منقش به نام سرور و سالار شهیدان (ع) را بر پیشانی خود می‌بستند و راهی کربلای جبهه‌ها می‌شدند، امید داشتند تا روزی با شکست دشمن کافر بعثی راه کربلا را باز کرده و حرم مطهر اهل‌بیت (ع) را زیارت کنند؛ پس برای همین بود که بر لب می‌خواندند «جاده و اسب محیاست بیا تا برویم، کربلا منتظر ماست بیا تا برویم».

«دفاع از حرم» هم عرصه‌ای دیگر از عشق‌بازی برای رسیدن به کربلاست؛ عرصه‌ای که در آن فاطمیون، حیدریون، زینبیون، حسینیون و دیگر سربازان جان‌برکف امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به فرماندهی سردار دل‌ها از کشورهای اسلامی به عراق و سوریه شتافتند و فریاد «کلنا عباسکِ یا زینب (س)» سر دادند و دشمن تکفیری را سرنگون ساختند تا مسیر عشق همچنان به‌روی عاشقان باز بماند.

این‌روزها در ایام اربعین حسینی و درحالی که زائران سیدالشهداء (ع) از ایران، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، هند، آذربایجان و حتی کشورهای اروپایی و دیگر اقصی‌نقاط جهان در مسیر نجف به کربلا، عمود به عمود و با پای پیاده فرسخ‌ها را طی می‌کنند و خود را به پابوسی شاه شهیدان (ع) می‌رسانند، همه این صحنه‌های زیبا و معنوی بیان‌گر یک مهم است و آن مهم چیزی نیست جز این‌که خداوند بر روی شهادت، خون شهید و راه شهدا ارزش‌گذاری کرده است؛ یعنی حاصل آن همه خون‌هایی که در باز شدن راه کربلا ریخته شده، امروز این کنگره بزرگ جهانی شکل گرفته است و این به‌معنای تأثیرگذاری خون شهداست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها