برگزاری کارگاه آموزشی «از خبرنگاری در بحران تا امیدآفرینی» در رشت

کارگاه آموزشی «از خبرنگاری در بحران تا امیدآفرینی» با حضور خبرنگار جبهه مقاومت در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 22August 2023

برگزاری کارگاه آموزشی «از خبرنگاری در بحران تا امیدآفرینی» در رشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، کارگاه آموزشی «از خبرنگاری در بحران تا امیدآفرینی» با حضور خبرنگار جبهه مقاومت با همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان در رشت برگزار شد.

حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت در این نشست با جمعی از خبرنگاران استان گیلان از تأثیرگذاری رسانه‌ها گفت و افزود: گاهی یک خبر غیرواقع از رسانه می‌تواند بزرگترین و عالی‌ترین مقام رسانه‌ای کشور نیز مغلوب کند.

وی مستندسازی در انعکاس خبر را مهم دانست و افزود: در انعکاس خبر به‌ویژه در بحران‌ها از روی اطلاعات و دیده‌ها خبر منعکس شود.

خبرنگار جبهه مقاومت با اشاره به اینکه بحران رخداد غیرمنتظره‌ای است که در زمان وقوع، اوضاع را برای مردم دشوار می‌کند گفت: در گزارش خبری در زمان بحران، المان‌ها و نمادهای مهم شهر از زوایای مختلف به منظور آگاه‌سازی، جذب مخاطب و همراهی آنها به تصویر کشیده شود.

وی حمایت دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها در انعکاس مستند و بموقع خبر ضروری دانست و تصریح کرد: با خبرنگار با توجه به اینکه خبرنگاری یک مسئولیت و رسالت می‌باشد خبر را با همه موانع و مشکلات بدون ملاحظات شخصی انعکاس دهد.

وی از نمونه‌های موفق و غیرموفق صدا و سیما در انعکاس رسانه‌ای و گزارش از انعکاس اخبار در مشق مواردی را مطرح کرد.

سرهنگ مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «متولیان رسانه مسئول اول و اصلی جهاد تبیین می‌باشند، خواستار امیدآفرینی و جهاد تببین اصحاب رسانه شد و گفت: خبرنگاران با امید آفرینی باید در برابر جریان تحریف رسانه استکبار قرار بگیرند.

وی از برگشت مرجعیت رسانه‌ای مردم به سمت رسانه‌های داخلی گفت و تصریح کرد: به دلیل عدم ارائه اخبار و اطلاعات بموقع در اختیار خبرنگاران انقلابی، جریان مقابل با تحریف آنچه که واقعیت محض بود متاسفانه مخاطب را می‌دزد و وقتی مخاطب روایت اول را از رسانه مقابل ببنید دیگر اعتماد لازم را به رسانه داخلی ندارد.

پارسا تقویت رسانه‌ها از سوی مسئولین و دوری از هرگونه نا امیدی از سوی خبرنگاران را خواستار شد و گفت: خبرنگاران به عنوان افسران جهادتبیین با توجه به اینکه رسالت آنها از سوی پروردگار با قسم به قلم سنگین می‌باشد باید از هرگونه نا امیدی و خستگی دور باشند چرا که به فرموده حضرت آقا قله نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها